» اخبار » شیرآلات

بهترین مدل های شیرآلات + راهنمای خرید

975  تعداد بازدید  |  دوشنبه 25 آذر ماه 1398

در این قسمت از اخبار به توضیح مختصری در مورد شیرآلات دستشویی و حمام می پردازیم .

شیرآلات

به طور کلی شیرآلات به چند دسته ای که در زیر اشاره خواهیم کرد تقسیم می شوند؛ شیرها معمولا از جنس برنج می باشند ولی روکش آنها در انواع مختلف می باشد از قبیل روکش کروم براق و یا مات، روکش نیکل براق و مات ، روکش مات خشدار ، روکش با رنگهای مختلف طلایی ، سیاه ، سفید ، قرمز و ...

تمامی شیرآلات جهت قطع و وصل شدن جریان آب دارای مغزی هستند، شیرآلات دستشویی و روشویی همظرف شویی و هم حمام ، معمولا مغزی ها نیز از جنس برج ساخته می شوند ولی مغزی با جنس پلی اتیلن ، پلیمری و دنده ای نیز وجود دارد، که بسته به نوع شیر چرخش هر دو طرف ، چرخش فقط به راست و چرخش فقط به چپ را دارند و معمولا با نام های مغزی نیم دور و تمام دور شناخته می شوند ، ضمنا بنا به تجربه ی سالیان دراز هر چه مغزی سنگین تر باشد از لحاظ کیفیت و عملکرد بهتر است .

انواع مغزی توکار نیزوجود دارد که از آنها در قسمت شیرآلات توکار یاد خواهیم کرد.

 

انواع شیرآلات

شیرآلات روکار

شیرآلات روکار همان نوع از شیرآلات هستند که از قدیم تا به حال معمولا در تمامی خانه ها دیده می شوند. برای این نوع شیرآلات لوله کشی معمولی داخل دیوار انجام می شود و سر لوله از دیوار بیرون می ماند سپس شیرخریداری شده و نصب می گردد. شیرآلات روکار شامل شیر توالت یا آفتابه ، شیر روشویی ، شیر دوش ، شیر آشپزخانه ، شیر کامل حمام با سردوش می باشند.

شیرآلات

 

شیرآلات توکار

نسل جدیدی از شیرآلات هستند که نسبت به شیرآلات روکار فضای کمتری را اشغال می کنند و زیبایی بیشتری را به محیط حمام شما می دهند.مغزی این شیرآلات که هم می تواند از برنج ساخته شده باشد و هم از پلاستیک که داخل دیوار و یا سقف کار می شود و آنچه شما در حمام خود و یا توالت خود می بینید به مراتب زیباتر از شیرآلات رو کار است . از این نوع شیرآلات هم در حمام و هم در توالت به عنوان شیرآفتابه  می توان استفاده کرد.  سر دوش دستی یا تلفنی ، سر دوش سقفی و یا دیواری ، مخلوط شیر حمام ، مخلوط شیرآفتابه ، شیرروشویی از انواع شیرآلات توکار هستند.

    

 

شیرآلات

شیرآلات سنسوری  یا چشمی 

نوع دیگری از انواع شیرآلات وجود دارد که به شیرآلات چشمی یا سنسوری معروف هستند . این نوع شیرآلات برای استفاده در مکان های عمومی مثل مال ها ، پردیس های سینمایی و بسیاری جاهای دیگر قابل استفاده هستند . همچنین شیرآلات چشمی یا سنسوری برای استفاده ی شخصی و به طور خاص برای راحتی استفاده سالمندان و معلولین بهترین گزینه میباشد .

شیرآلات