» اخبار » انواع توالت فرنگی از نظر اندازه + تصاویر

16792  تعداد بازدید  |  شنبه 18 دی ماه 1400

یکی از عوامل مهم در انتخاب توالت فرنگی بنا به نیاز هر خانواده ابعاد آن بخصوص ارتفاع یک توالت فرنگی می باشد که به اختصار برایتان توضیح خواهیم داد.

انواع توالت فرنگی از نظر اندازه + تصاویر

یکی از بخشهای مهم هر خانه ای فضای سرویس بهداشتی آن می باشد . امروزه بنا به طراحی های خاصی که در منازل انجام می شود فضای سرویس بهداشتی (توالت و حمام) بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است .

توالت یکی از ابزار مهم یک خانه می باشد هر چند که بنظر یک لوازم خانگی ساده بشمار می رود. ولی توالت فرنگی در عین ظاهر ساده ویژگیهای پیچیده ای نیز دارد. که در هر مدل از توالتها این ویژگیها متفاوت می باشد .

یکی از مهمترین عواملی که باید به آن توجه کرد ابعاد توالت می باشد بطور مثال اگر سرویس بهداشتی شما باریک می باشد گزینه انتخابی شما نمی تواند یک  توالت فرنگی با صندلی دراز باشد (پس بنا به ابعاد سرویس بهداشتی خود باید در انتخاب توالت فرنگی مناسب دقت فرمائید.) یا اینکه یک توالت فرنگی بزرگ در مجموعه کوچک و یا بالعکس یک انتخاب ناهماهنگ در سرویس بهداشتی شما می گردد.

توالت فرنگی        توالت فرنگی

ضمنا اگر قرار است بنا به شرایطی که وجود دارد یک توالت فرنگی بلندتر انتخاب کنید باید مطمئن باشید که علاوه بر کاربردی مناسب با بقیه حمام و سرویس بهداشتی شما تناسب داشته باشد .

اندازه توالت فرنگی باید در ارتفاع مناسب قرار گیرد، نه آنقدر بلند باشد که نوک انگشتان پا به زمین نرسد و یا آنقدر کوتاه باشد که در حالت چمباتمه زده باشید.

بنابراین چگونه می توانید ابعاد مناسب توالت فرنگی را پیدا کنیم؟

همانطور که می دانید شرایط هر فرد و خانواده ای منحصر به فرد است . اگر بدنبال چیز ساده و کاربردی می باشید یک توالت فرنگی  جمع و جور با ابعاد استاندارد عمومی مناسب سرویسهای بهداشتی کوچک بسیار مناسب برای کسانی می باشد که سعی می کنند فضای بزرگتری برای سرویسهای خود داشته باشند.

یکی از عوامل  مهم در سرویسهای بهداشتی که امروزه بجای توالت ایرانی توجه خاصی به توالتهای فرنگی از جمله وال هنگ، توالت دو تکه ، توالت یک تکه بسیار زیاد شده است و نمونه های بسیار زیادی در بازار قابل انتخاب می باشد .

توالت فرنگی

یکی از عوامل مهمی که باید مد نظر قرار دهیم استاندارد بودن توالت فرنگی می باشد .

در هنگام تهیه توالت فرنگی اول باید به فضایی که توالت فرنگی باید در آن نصب گردد توجه کنیم و متناسب به آن فضا خرید را انجام دهیم.

در توالت فرنگی یکی از مهمترین مسئله در انتخاب نوع توالت طرح نشمین گاه توالت می باشد که معمولا بسته به کشور سازنده دارای استاندارد متفاوت می باشد . هر کشوری بنا به قد و وزن متفاوت می باشند.

توالتهای فرنگی معمولا از نظر ابعاد دارای استاندار می باشد و تقریبا همه از یک اندازه تبعیت می کند . به صورت کلی عرض توالت های فرنگی 37 سانتیمتر و طول آن بین 54 تا 72 سانتیمتر متغییر می باشد.

 توالت فرنگی

در گذشته شکل کاسه توالت فرنگی به شکل بیضی بود که با پیشرفت تکنولوژی و توجه خاص به سرویسهای بهداشتی امروزه کاسه توالتهای فرنگی در اشکال مختلف(دایره، بیضی،چهارگوشه ،چندضلعی) تولید می شود . برای نمونه می توانید در فروشگاه افراساز از توالت فرنگی های توتو بازدید بعمل آورید.

تمامی توالت فرنگی ها بنا به شکل ظاهری  فضای مختلفی را اشغال می کند.

 

توالت های فرنگی مختلف با سایزهای مختلفی وجود دارد و یکی از عوامل مهم در سایز توالتهای فرنگی ارتفاع توالت فرنگی می باشد که معمولا از کف زمین تا لبه کاسه می باشد .

توالتهای فرنگی  وجود دارد که بنا به نیاز سالمندان ، کودکان ، کم توانان می توانید سایزهای مناسب نیازتان را انتخاب کنید .

معمولا اندازه استاندارد برای توالت فرنگی بین 14 تا 16 اینچ می باشد که برای کودکان ، سالمندان و کم توانها متفاوت می باشد .

 توالت فرنگی

توالتهای فرنگی در انواع مختلف می باشند

  • توالت فرنگی یک تکه
  • توالت فرنگی دو تکه
  • توالت فرنگی وال هنگ
  • توالت فرنگی دیواری

 

توالتهای فرنگی یک تکه دارای قالب یکسان می باشند بصورتی که مخزن و کاسه به صورت یک تکه می باشد بهمین علت تمیز کردن آن بسیار راحتتر می باشد .

توالت فرنگی

توالتهای فرنگی یک تکه دارای طولی بین 53 تا 78 سانتیمیتر و عرض کمتر از 50 سانتیمتر می باشد ارتفاع کاسه توالتهای فرنگی یک تکه از سطح زمین 35 تا 41 سانتیمتر می باشد ضمن اینکه عمق توالت فرنگی یک تکه بین 68 تا 76 سانتیمتر می باشد.

 توالت فرنگی دو تکه مخزن و کاسه از هم جدا می باشند به طوری که از دو قابلی مجزا تشکیل شده اند که بوسیله پیچ به هم متصل می گردند و در هنگام نظافت باید دقت بیشتری کرد تا درون  درزهای بین قالبها کاملا تمیز و پاکیزه می باشد . معمولا ارتفاع توالتهای دوتکه از یک تکه بیشتر می باشد که حدودا بین 66 تا 82 سانتیمتر است ولی از نظر بدنه و عمق و عرض شبیه توالتهای فرنگی یک می باشد .

 توالت فرنگی

توالت وال هنگ دارای یک استراکچر می باشد که درون دیوار نصب می گردد و توالت وال هنگ به این استراکچر متصل می باشد . توالت وال هنگ را می توانید در ارتفاع بیشتری نصب کنید تا برای کهنسالان و کم توانها به راحتی استفاده گردد.

 توالت فرنگی

توالتهای بک تو وال به توالتهای فرنگی گفته می شود که در روی زمین قرار می گیرند ولی پشت آنها به دیوار متصل می باشد و مخزن فلاش تانک آنها درون دیوار نصب می گردد. معمولا این توالتها دارای ارتفاع بیشتری نسبت به توالتهای فرنگی معمولی دارند .

توالت فرنگی

اگر تصمیم به بازسازی فضای سرویس بهداشتی خود دارید  باید ایده ای از چیدمان و طراحی کلی سرویس بهداشتی در نظر داشته باشید.

اگر برای سرویس تجاری یا عمومی طراحی کنید که در آن چندین توالت قرار می گیرد حتما باید فضایی را برای پارتیشن ها و درهای پارتیشن در نظر داشته باشید.

در هنگام اندازه گیری همیشه حداکثر را در نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری خود را در عریض ترین یا طولانی ترین نقطه کاسه انجام دهید .

 

چگونه یک توالت فرنگی مناسب انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین اندازه ای که باید در نظر داشته باشیم ROUGH-IN یا آکس می باشد که در هنگام اندازه گیری توالت خود انجام دهید که این اندازه در توالت های فرنگی از قسمت پشت توالت فرنگی تا دیوار پشتی آن یک فاصله ای می باشد که به آن آکس می گویند که معمولا در توالت های فرنگی این آکس متفاوت می باشد و در هنگام خرید باید این فضا را در نظر داشته باشید و به تناسب آکس مورد نظر خریدتان را انجام دهید .

در هنگام تعویض توالت فرنگی سعی کنید یک توالت هم اندازه با همان توالت قبلی تهیه کنید در غیر اینصورت مجبور خواهید شد در لوله کشی ها نیز تغییراتی انجام دهید .

اگر فضای سرویس بهداشتی کوچک و نامناسب می باشد کاسه گرد توالت فرنگی بهترین گزینه می باشد چونکه فضای بیشتری در دسترس باقی می ماند .

توالت فرنگی

توالت فرنگیهایی که دارای فلاش بدون لمس و سنسوری می باشند بهترین گزینه عالی برای مکانهای عمومی می باشد که از انتشار میکروب جلوگیری بعمل می آورد.

نصب توالت وال هنگ معمولا به کارهای تخریبی نیاز دارد زیرا برای محکم کردن کامل اتصالات نیاز به دسترسی کامل به پشت آن می باشد .

انتخاب ابعاد مورد نظر توالت فرنگی اولین قدم برای لذت بردن از فضای سرویس بهداشتی می باشد.

امروزه با پیشرفته تر شدن توالتهای فرنگی مدرن می توانید به سرعت غرق در ویژگیهای جدید شوید . همچنین توالتهای هوشمندی وجود دارند که صندلی را برای شما گرم می کند و از خودشورهای برقی استفاده می کنند.

همچنین باید در نظر بگیریم که چگونه برخی از ویژگیها می توانند عملکرد توالت را بهبود بخشند.

اندازه استاندارد توالت چقدر است ؟

قائده کلی برای اندازه استاندارد توالت بین 27 تا 30 اینچ عمق ، ارتفاع پشت معمولا بین 21 تا 31 اینچ و عرض حدودا 20 اینچ می باشد . همچنین توجه داشته باشید که ارتفاع صندلی توالت فرنگی بین 17 تا19 اینچ می باشد .

حداقل فضای مورد نیاز برای توالت فرنگی 38 سانتیمتر می باشد این بدین معناست که توالت باید حداقل از خط مرکزی تا نزدیکترین چشم دیوار یا هر مانع دیگری 38 سانتیمتر فاصله داشته باشد .

یکی از توالتهای جمع و جور با سایز مناسب بک تووال می باشد .

توالتهای بک تو وال چندین مزیت دارند از جمله تمیز کردن آسان تر ، بادوام تر بودن ، داشتن طراحی شیک تر و مدرن تر می باشد.

توالت فرنگی

توالتهای بک تووال معمولا دارای دو حجم خروجی آب فلاش تانک می باشد که معمولا حجم کمتری از آب را استفاده می کنند .

اگر حمام بزرگتری دارید و یا اعضای خانواده قدبلندتر یا کهنسال یا کم توان می باشند و می خواهید فشار کمتری روی زانوهای آنان باشد پس به خرید توالت فرنگی با ابعادی بزرگتر می پردازیم و یکی از پیشنهادهای ما توالتهای دو تکه می باشد که کاسه توالت از پشت به دیوار تا نوک کاسه توالت ، ابعادی حدود 30.5 اینچ می باشد که برای حمامهای بزرگ ایده آل می باشد .

توالتهای دو تکه  دارای طول صندلی 18.5 اینچ و عرض آن 14 اینچ می باشد و ارتفاع خود صندلی 16.5 اینچ از کف زمین می باشد . این ابعاد و ارتفاع معمولا برای افراد متوسط تا قد بلند مناسب می باشد .

برای کسانی که طراحی مدرنتری برای خانه خودشان می پسندند بهترین گزینه انتخابی توالتهای وال هنگ می باشند که بر روی دیوار نصب می گردند و تمام لوله کشی ها در درون دیوار و دور از دید قرار خواهد گرفت.

توالت فرنگی              توالت فرنگی

توالت دیواری یا وال هنگ بر خلاف توالتهای فرنگی هیچ ضایعات یا کثیفی در پایه توالت ایجاد نمی شود . چون پایه ای وجود ندارد و کاملا  در زیر توالت فرنگی فضای باز برای تمیز کردن وجود دارد .

البته توالتهای وال هنگ علاوه بر جذابیت بیشتر ولی نصب آنها مشکل می باشد . از آنجایی که وزن کاملا بر روی توالت وال هنگ قرار می گیرد بسیار مهم می باشد که آن را روی استراکچر محکم نصب شود.