» اخبار » چرا استفاده از توالت فرنگی بهتر می باشد؟

چرا استفاده از توالت فرنگی بهتر می باشد؟

127  تعداد بازدید  |  سه شنبه 16 اسفند ماه 1401

نصب کاسه توالت فرنگی در هر خانه ای امروزه از واجبات شده است .توالت فرنگی ها علاوه بر اینکه به سلامتی افراد کمک می کند باعث زیبایی فضایی سرویس بهداشتی شما نیز می گردد.

چرا استفاده از توالت فرنگی بهتر می باشد؟

چه در حال ساخت بر روی یک ساختمان جدید یا در حال بازسازی سرویس های بهداشتی خود می باشید ، انتخاب توالت مناسب می تواند بسیار دشوار باشد و ممکن است برایتان سخت باشد که بدانید از کجا باید شروع کنید . به همین علت برای راهنمایی بیشتر شما در زیر با یک جمع بندی ، مواردی که برای آشنایی شما در مورد انواع توالتهای فرنگی لازم می باشد را مرور  می کنیم.

توالت و حمام یکی از مهمترین قسمتهای خانه شما می باشد .یکی از موارد بسیارمهمی که باید در نظر داشته باشیم میزان آب مصرفی و نحوه شستشو آن می باشد . که با پیشرفت تکنولوژی در ساخت توالتهای فرنگی جدید در مصرف بهینه آب کمک شایانی شده است از جمله توالتهایی با تخلیه دو زمانه که بنا به نیازتان می توانید  مصرف آب را کنترل کنید و از هدر رفتن بی مورد آن جلوگیری بعمل آورید. معمولا یک کاسه توالت خوب در مصرف بهینه آب صرفه جویی می کند و نیروی کافی برای تمیز کردن کاسه در یکبار شستشو تولید می کند.

به دلیل ساختار توالت فرنگی که درست مثل نشستن بر روی مبل یا صندلی می باشد. ضمن اینکه با بالا رفتن سن ، پا درد و استخوان درد و کمر درد افزایش پیدا می کند و مشکلات مفصلی و زانو درد هم اضافه می شود ، استفاده از توالتهای فرنگی پیشنهاد می گردد.

در گذشته استفاده از توالتهای ایرانی رایج بوده و علاوه بر مشکلات کمر و پائی هم که  داشتند با زهم از توالتهای ایرانی مجبور به استفاده بودند.

با پیشرفت تکنولوژی توالتهای فرنگی به بازار آمد .. با ورود توالتهای فرنگی استفاده آنها رایج گردید ولی همچنان بحث در مورد مزیت استفاده این دو نوع توالت وجود دارد .

چرا که استفاده از توالت مناسب بسیاردر سلامتی انسانها نقش دارد. استفاده نامناسب از توالتها علاوه بر کمردرد و پادرد به بیماریهای گوارشی و روده و ... هم اضافه میشود.

توالت ایرانی

توالتهای ایرانی که منشا ورود آنها از آسیای شرقی می باشد و استفاده آنها در ایران بسیار متداول شد . برای استفاده از توالتهای ایرانی باید به صورت چمباته به روی پاها نشسته که فشار بسیار مضاعفی برروی زانوها وارد می گردد.

در سالهای اخیر و با پیشرفت علم طب و تکنولوژی طرحهای جدیدی تولید شده است که با طراحی طبی و ارگونومیک تولید شده مزیتهای بیشتری نسبت به مدلهای ساده و قدیمی داشته است .

 

توالت فرنگی

این مدل توالت که درکشورهای اروپایی و امریکایی استفاده آنها متداول بوده است به مرور زمان برای استفاده راحتتر جای خود را در کشور ما نیز باز کرده است و شاهد استفاده رایج آن هستیم . توالتهای فرنگی از چینی های بهداشتی ساخته شده اند که دارای لعاب مخصوص می باشند و همین لعاب باعث عدم جذب کثیفی و فضولات می گردد.

همانطور که در قبل متذکر شدیم یکی از مزایای استفاده از توالت فرنگی عدم فشار وارده به مفاصل بخصوص زانوها می باشد و همانند نشستن بر روی صندلی می باشد که با افزایش سن و یا داشتن مشکلات عضلانی و مفاصل استفاده از این نوع توالتها بسیار مورد نیاز می باشد .

در هنگام استفاده از توالت فرنگی باید نکاتی را در نظر داشته باشید:

  • بعد از استفاده توالت فرنگی و قبل از سیفون زدن حتما درب آن را ابتدا ببندید و سپس دکمه تخلیه آن را بزنید تا از انتشار بخار و سموم آن جلوگیری بعمل آورد.
  • توالتهای فرنگی را مرتب باید بشورید و به نوع مواد شوینده هم توجه داشته باشید تا باعث التهابهای پوستی در قسمتهایی که تماس مستقیم با توالت دارد ، نشوید.
  • برای استفاده از توالتهای فرنگی از روکشهای مخصوص یکبار مصرف توالت فرنگی استفاده کنید
  • سعی کنید حوله و مسواک را با توالت فرگی در یک فضا قرار ندهید که باعث آلودگی آنها نگردد.

توالتهای فرنگی دارای انواع متعددی می باشد که به اختصار در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:

  • توالت فرنگی یک تکه
  • توالت فرنگی 2 تکه
  • توالت وال هنگ
  • توالت بک تووال

توالت فرنگی یک تکه

این نوع توالت از یک قالب یکسان و یکدست ساخته شده است و به هیچ عنوان درزی بابت اتصال وجود ندارد به همینن دلیل تمیز کردن آنها بسیار راحتتر می باشد ضمن اینکه دارای بهداشت بیشتری نیز هست.

 توالت فرنگی

توالت فرنگی دو تکه

در این مدل توالت فرنگی کاسه و مخزن از هم جدا می باشد و به وسیله اتصالات مخصوص به هم وصل می گردند. این نوع توالتها دارای تنوع بالایی نیز می باشند و نیاز به نظافت بیشتری هم دارند.

 توالت فرنگی

توالت فرنگ دیواری یا وال هنگ

توالت فرنگی دیواری یا همان وال هنگ یکی از بهترین نوع توالتهای فرنگی می باشد که با نصب فلاش تانک در داخل دیوار و استراکچر مخصوص بابت اتصال کاسه توالت به راحتی بر روی  دیوار نصب می گردد و بنا به نیاز ارتفاع کاسه توالت با زمین در هنگام نصب قابل تنظیم می باشد . ضمن اینکه هیچگونه ارتباطی کاسه توالت فرنگی با زمین ندارد و به راحتی قابلیت نصب در ارتفاع مورد نظر را دارد .

در سرویسهایی که توالت وال هنگ نصب شده است نظافت کف سرویس خیلی بهتر و سریعتر می باشد ضمن اینکه از نظر دکوراتیو بسیار شیکتر و چشمگیرتر می باشد.

 توالت فرنگی

توالتهای بک تووال

این نوع توالتها ترکیبی از توالتهای یک تکه و وال هنگ می باشند . بدین صورت که همانند توالتهای وال هنگ فلاش تانک آنها در داخل دیوار نصب می گردد و کاسه توالت که بدون مخزن فلاش تانکی می باشد بر روی زمین همانند توالتهای فرنگی قرار می گیرد.

توالت فرنگی

معمولا این نوع توالتها بسیار مناسب فضاهای کوچکتر می باشند تا محیط توالت و سرویس بهداشتی کمی بازتر به نظررسد.

 

با توضیحات داده شده در مورد انواع توالتهای فرنگی و مزایای استفاده از این نوع توالتها حال نسبت به فضای سرویس بهداشتی منزلتان ، امکان انتخاب نوع توالت برایتان راحتتر می شود و می توانید با نصب توالت فرنگی مناسب ، علاوه بر دکوراسیون فضای سرویس بهداشتی ، استفاده راحتتر و مناسبتری داشته باشید و ضمنا از فشارهای مضاعف به مفاصل خود جلوگیری کنید.

برای داشتن اطلاعات کاملتر و جماعتر علاوه بر مقاله های موجود در afrasaz.ir پرسنل مجرب گروه افراساز در زمینه لوازم بهداشتی و توالتهای توتو در خدمت شما خواهند بود.