» اخبار » توالت فرنگی

راهنمای کامل خرید توالت فرنگی + نکات مهم

12070  تعداد بازدید  |  شنبه 23 شهریور ماه 1398

در این مطلب به راهنمایی هایی جهت خرید توالت فرنگی می پردازیم تا در موقع خرید موارد ذکر شده در نظر گرفته شود و بهترین گزینه ی توالت فرنگی متناسب با فضای شما خریداری شود .

توالت فرنگی

راهنمای خرید انواع توالت فرنگی

اولین چیزی که برای خرید توالت فرنگی باید در نظر گرفته شود، آکس توالت فرنگی می باشد آکس به فاصله ی دیوار تمام شده (دیوار پشت توالت فرنگی کاشی شده) تا مرکز لوله ی فاضلابی که قرار است توالت بر روی آن نصب شود گفته می شود . به طور معمول آکس استاندارد در بازار 30 سانت می باشد . توالت فرنگی هایی با آکس 40و23و25 سانت نیز وجود دارند.

توالت فرنگی  

شما می توانید یا خودتان و یا با کمک یک نصاب از سایز آکس مورد نیاز توالت فرنگی خود مطلع شوید و هنگام خرید آن را به فروشنده اعلام کنید تا برای انتخابی بهتر و مناسب شما را راهنمایی کند.

نکته ی مهم دیگر سایز توالت فرنگی و فضایی است که قرار است در آن نصب شود شما می بایست تمامی موارد ذکر شده در زیر را مورد نظر داشته باشید:

فاصله ی توالت فرنگی با کابینت و روشویی ، با درب ورودی توالت ، با کابین دوش (اگر اجرا شده باشد)داشته باشید یا قصد خرید داشته باشد  که براساس این ها میتوانید طول و عرض و ارتفاع مورد نظر خودتان را هنگام خرید توالت فرنگی همراه داشته باشید تا راهنمای بهتری دریافت کنید و خرید مناسب انجام دهید.

نوع تخلیه توالت فرنگی نکته ی بعدی است  به طور مثال از انواع مختلف تخلیه می توان به تخلیه آبشاری ، گردابی ، آبشاری با شوتینگ ،GMAX و J-MAX (گرفتن آب با فشار از آب شهر و نه فقط مخزن) اشاره کرد .

  • Wash down 

در تخلیه ی آبشاری  سوراخهای متعددی در زیر نشیمن گاه توالت وجود دارند که با زدن دکمه ی تخلیه ی آب به صورت آبشاری جاری می شود و سپس با مکش فضولات ازخروجی خارج می شود.

توالت فرنگی

  • Tornado 

در تخلیه گردابی با آب توسط دو یا گاها 3 سوراخ در جلو و عقب زیر نشیمنگاه آب به صورت دورانی و گردابی و مخروطی شکل کار تخلیه را انجام میدهد و به دلیل کم شدن عرض توالت از بالا به پایین  هر چه آب پایین تر می رود با سرعت بیشتری چرخیده و به تخلیه ی بهتر توالت فرنگی کمک می کند. در تخلیه آبشاری با شوتینگ علاوه بر آبریز آبشاری در داخل فرنگی یک سوراخ کوچک وجود دارد . دکمه آب را با فشار بسیار بالا به فضولات وارد می کند و باعث رانده شدن آنها به سمت خروجی شده و با مکش کار تخلیه انجام می شود.

توالت فرنگی

  • JMAX   

تخلیه است که معمولا 2لیتر از آب برای تخلیه را از آب مخزن و 4 لیتر از آب را مستقیم از آب شهر میگیرد بنابراین این سیستم تخلیه برای برج هایی که از آب پرفشار ، فشار قوی استفاده میکنند مناسب است .

  • GMAX

این نوع تخلیه همانند تخلیه ی آبشاری یا WASH DOWN عمل میکند با این تفاوت که در این مدل یک سیستم به نام SHOOTING نیز وجود دارد که آب را با فشار زیاد به فضولات زده و سپس همراه با آبی که به صورت آبشاری از بالا آمده با یک مکش بسیار خوب کار تخلیه را انجام میدهد .

توالت فرنگی

ارتفاع نشیمن توالت فرنگی به صورت استاندارد 40 الی 42 سانت می باشد  که گاهی ممکن است این ارتفاع تا 43 سانت نیز باشد.

لعاب توالت نیز نکته ی مهم دیگری است ،اگر لعاب توالت از جنس مرغوب نباشد باعث جرم گرفتگی بیش از حد شده و طی  مرور زمان توالت فرنگی رنگ سفیدی خود را از دست داده و به زردی می گراید.

درب دوبل توالت فرنگی

درب دوبل توالت فرنگی شامل نشیمن و کاور روی آن میباشد وبسیار حائذ اهمیت است که از چه نوعی باشد ، این درب معمولا از جنس پلاستیک فشرده میباشد ودو نوع مختلف آرام بند ( درب دوبل هیدرولیکی ) و معمولی دارد، که توصیه ی ما خرید درب آرام بند توالت فرنگی است . مزیت این درب این است که به علت یک دفعه بسته نشدن این درب و همچنین سرعت پایین بسته شدنش بسیار کمتر دچار شکستگی میشود.

توالت فرنگی

درب دوبل هم ممکن است ساده باشد یا با نازل شستشوی مکانیکی و یا درب واشلت تمام اتومات باشد . درب تمام اتوماتیک به وسیله ی سنسور چشمی که دارد باز و بسته شدن درب را بدون دخالت دست انجام میدهد ، گرمکن نشیمن ، نازل شستشو و تشخیص نوع شستشوی زن ومرد ، فلاش خودکار ، خشک کن ، خوشبو کننده و یون دار کردن آب جهت جلوگیری از جرم وباکتری از دیگر خصوصیات این درب است .

 توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی با مخزن :

 این توالت فرنگی که به آن توالت زمینی نیز گفته میشود ، دارای مخزن روی خود توالت بوده و نیازی به جایگذاری فلاش تانک توکار داخل دیوار ندارد .توالت فرنگی با مخزن معمولا دو نوع مخزن کوتاه و مخزن بلند دارد که نوع کوتاه آن بیشتر به سبک کلاسیک ونوع بلند آن بیشتر به سبک مدرن نزدیک است . توالت فرنگی با مخزن به دو نوع زیر دسته بندی میشود :

  •  توالت فرنگی مخزن دار یک تکه ، که قالب یک تکه دارد و مخزن و بدنه کاملا به هم متصل و یکپارچه هستند.

توالت فرنگی

  •  توالت فرنگی مخزن دار دو تکه ، که مخزن توالت از بدنه جدا بوده و به وسیله ی پیچ و واشر به بدنه متصل میگردد .

توالت فرنگی

 توالت فرنگی بدون مخزن : 

این نوع توالت فرنگی روی خود بدنه هیچ گونه مخزنی برای جمع شدن آب وانجام تخلیه ندارد و بنابراین نیاز به نصب فلاش تانک توکار داخل دیوار دارد ، توالت فرنگی بدون مخزن به انواع زیر دسته بندی میشود:

  •  توالت وال هنگ یا توالت دیواری : این توالت به وسیله ی پیچ هایی که از فلاش تانک توکار از داخل دیوار بیرون آمده نصب میشود و کار تخلیه توسط فلاش تانک توکار انجام میشود. این نوع توالت فرنگی بالاتر از سطح زمین نصب شده و معمولا استاندارد فاصله ی آکس فاضلاب تا سطح زمین تمام شده ( کاشی شده ) 21 الی 22 سانتی متر است . نکته ی بسیار مهم دیگراین است که طبق استاندارد بازار پیچ هایی که از فلاش تانک بیرون می ماند تا توالت وال هنگ یا دیواری به آن متصل شود ، دارای دو فاصله ی مختلف میباشد که یکی 18 سانتی متر و دیگری 23 سانتی متر است .

بنابراین هنگام خرید حتما به فاصله ی این دو پیچ هم بر روی فلاش کار شده و هم بر روی توالت وال هنگ یا دیواری دقت بفرمایید.

توالت فرنگی

  •  نوع دیگر توالت فرنگی بدون مخزن اصطلاحا توالت وال فیس یا تخلیه به دیوار نام دارد ، این نوع توالت بدون مخزن مانند توالت فرنگی یا زمینی مخزن دار روی زمین نصب میشود با این تفاوت که لوله ی فاضلاب آن به دیوار است و در نتیجه تخلیه نیز از طریق همان فلاش تانک داخل دیوار از طریق آکس دیواری انجام می پذیرد.
  •  توالت فرنگی بدون مخزن که با نام توالت بک تو وال شناخته میشود. این نوع توالت فرنگی نیز مانند توالت وال فیس روی زمین قرار میگیرد و تخلیه از زمین انجام میشود ، این توالت نیز نیاز به فلاش تانک توکار دارد.

توالت فرنگی

 توالت شرقی یا ایرانی :

توالت شرقی به توالتی گفته میشود که در 99% خانه های ما ایرانی ها وجود دارد و برای همین نام دیگرآن نیز توالت ایرانی می باشد؛ به طور معمول درتوالت های شرقی که توسط شرکت های خارجی ساخته میشود ، لوله ی فاضلاب آن بیشتر در وسط قرار دارد، بنابراین هنگام خرید باید به این نکته توجه کرد . برای این نوع توالت هم میتوان از فلاش تانک روکار و هم از فلاش تانک توکار استفاده کرد. توصیه ی ما استفاده از نوع توکار فلاش تانک است زیرا هم فضای کمتری اشغال میکند و هم زیبایی بیشتری دارد و به جای دیدن یک مخزن بزرگ تنها یک کلید تک زمانه یا دو زمانه ی مستطیل شکل روی دیوار دیده میشود.

توالت فرنگی

توالت یورینال یا توالت ایستاده :

این توالت فقط مختص به استفاده ی آقایان است و کاربردی برای بانوان ندارد.این توالت هم میتواند با فلاش توکار و هم بدون آن نصب گردد و دو نوع مختلف پیسواری ( همراه با شیر فشاری ) و چشمی ( همراه با سنسور چشمی ) را داراست.حتما قبل از خرید می بایست تمامی مشخصات فنی و همچنین اندازه ها در نظر گرفته شود و سپس نسبت به خرید اقدام گردد.

توالت فرنگی

توالت فرنگی هوشمند ، تمام اتوماتیک و یا توالت بیده دار ( بیده شور):

این توالت فرنگی دارای امکانات زیادی است و از خصوصیات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

باز و بسته شدن درب توالت فرنگی بدون نیاز به دست و به وسیله ی سنسور یا همان چشم الکتریکی ، تنظیم درجه حرارت نشیمن توالت فرنگی با درجه ی حرارت بدن شما ، شما می توانید با دادن برنامه به ریموت کنترل این توالت ها فلاش خودکار ، نحوه ی شستشو و ... تنظیم کنید. از دیگر امکانات توالت فرنگی هوشمند داشتن خشک کن ، داشتن خوشبو کننده ، داشتن چراغ شب ( که به وسیله ی آن می توانید بدون روشن کردن چراغ دیگری در شب جای توالت را بیابید.) است . این توالت تمام اتوماتیک به لطف تکنولوژی e-water با یون دار کردن آب باعث جرم زدایی و آنتی باکتریال شدن سطح توالت میشود.

یکی دیگراز امکانات توالت بیده دار یا بیده شور داشتن نازل شستشو با تشخیص خانم یا آقا بودن فرد استفاده کننده و تنظیم نوع شستشو نسبت به آن است ، همچنین این نازل قبل و بعد از شستشوی شما خودش را برای پاکیزگی هرچه بیشتر نیز می شوید.

 توالت فرنگی

توالت کودک:

شما می توانید برای فرزندان عزیز خود نیز توالت فرنگی متناسب با جثه ی شان تهیه بفرمایید برای دختران توالت فرنگی و برای پسران هم توالت فرنگی و هم ایستاده . ضمنا اکسسوری هایی ازقبیل جا دستمال و...نیزجهت جذب کودکان قابل ارائه است.

توالت فرنگی

توالت معلولین:

یکی از خصوصیات این نوع توالت نداشتن کاور درب توالت فرنگی است که در این صورت فرد نیاز به باز و بسته کردن آن ندارد، با استفاده از برخی اکسسوری ها مانند دستگیره و درب های واشلت تمام اتوماتیک ( در قسمت درب دوبل توضیح داده شده است ) میتوان استفاده را برای افراد معلول و کم توان آسانتر کرد .

توالت فرنگی