» اخبار » بیده

بیده چیست ؟ + تصاویر انواع بیده

30753  تعداد بازدید  |  سه شنبه 28 آبان ماه 1398

بیده چیست ؟ بیده به کاسه ای که درون آن لوله کشی شده و برای شستشوی اندام تحتانی بکار می رود گویند.

بیده

با پیشرفت علم، امکاناتی برای  آسایش و آرامش  انسانها مهیا می شود . از این روی انسانها برای نیازهای شخصی خود بهترین راهکارها را انتخاب می کنند و روز به روز آن را بهینه می کنند.

امروزه استفاده از توالتهای فرنگی بسیار رایج شده است، که برای سلامتی و فشار کمتر روی زانوها بسیار کارساز و مهم می باشد . یکی دیگر از وسایلی که استفاده آن رو به افزایش است و بسیار مهم و با اهمیت می باشد ، بیده ها می باشند .

که با پیشرفت تکنولوژی تغییرات چشمگیری در بیده ها مشاهده می شود . بیده ها در ابتدا همانند کاسه توالت فرنگی بوده و فضای بیشتری را اشغال می کردند، که با مرور زمان از کاسه بیده به یک نازل شستشو تغییر کرده و حتی در سرویس هایی که فضای کمی دارند هم قابل استفاده می باشد. 

بیده های جدید دارای کنترول الکتریکی می باشند که می توانیم نحوه پاشش ، فشار و حرارت آب را انتخاب کنیم .

بیده

بیده به صورت کلی برای شستشوی بعد از قضای حاجات به کاربرده می شود و جایگزین مناسبی برای شیر و شلنگ توالت می باشد .

مزایای استفاده از بیده

از مزیتهای مهم بیده یکی بهداشتی بودن آن میباشد که نیاز به شستشوی با دست و یا استفاده از دستمال کاغذی نمی باشد و باعث مصرف بهینه آب نیز میشود .

ضمن اینکه برای افرادی که مشکلاتی دارند مانند سالمندان ، کودکان ، زنان باردار و ... استفاده بیده کمک بسیار بزرگی به آنها می کند.

بیده

بیده ها به 3 صورت مختلف در بازار موجود می باشند:

  • نوع اول بیده همانند توالت فرنگی از نوع سرامیکی است و معمولا باید از لحاظ شکل ظاهری متناسب یا شکل فرنگی باشد که خود این نوع بیده به دو دسته ی بیده ی زمینی و بیده ی دیواری یا وال هنگ تقسیم می شود ، بیده ی زمینی بدون نیاز به سازه ای در دیوار و با خروجی به کف و یا دیوار نصب می گردد ولی بیده ی دیواری یا وال هنگ نیاز به یک سازه در دیوار دارد که مسئولیت آن هم نگه داشتن بیده و هم تامین آب مورد نیاز برای شستشو می باشد . ضمنا برای این نوع بیده ها شیر مخصوص بیده شور با قابلیت تنظیم زاویه ی پاشش شستشو وجود دارد . و این شیر روی خود بیده نصب می شود .بیدهبیده
  • نوع دوم بیده ، بیده ای است که معمولا به صورت یک جسم خارجی روی خود توالت تعبیه می گردد و به وسیله ی اهرمی که در کنار توالت نصب می شود باز و بسته می شود که معمولا به دلیل عدم توانایی در تنظیم زاویه ی پاشش و شستشو خیلی کاربردی نمی باشد .بیده
  • نوع سوم بیده ، نازل شستشویی است که روی درب های واشلت اتومات و یا درب های اکو واشر مکانیکی وجود دارد . توضیح این نوع درب ها را می توانید در قسمت درب واشلت مطالعه بفرمایید.بیده

روش استفاده از بیده :

در بیده های وال هنگ یا زمینی که درون آنها لوله کشی انجام شده و در کنار کاسه بیده دستگیره ای برای باز و بسته کردن شیرآب موجود می باشد. معمولا این نوع بیده هادر کنار توالت فرنگی قرار می گیرد و در هنگام شستشو باید از توالت فرنگی به روی بیده انتفال پیدا کنیم. ولی درمدل بیده های واشلت و یا نازل شستشو درب مخصوصی طراحی شده است که دارای نازل شستشو می باشد و معمولا به صورت دیجیتالی کار می کند که با فشردن دکمه ای به نام WASH شستشو آغاز و با فشردن دکمه STOP شستشو خاتمه پیدا می کند.معمولا این نوع بیده ها از امکانات جانبی دیگری هم بهره می برند.  

بیده

بیده