» اخبار » روشویی

همه چیز درباره انواع روشویی و مدل های روشویی + تصاویر

1564  تعداد بازدید  |  سه شنبه 28 آبان ماه 1398

در این مطلب به توضیح انواع روشویی می پردازیم تا شما بتوانید هنگام خرید، با توجه به این اطلاعات ، بهترین گزینه را انتخاب بفرمایید .

روشویی

همه چیز درباره انواع روشویی و مدلهای آن 

به طور معمول روشویی ها به پنج دسته ی مختلف تقسیم می شوند.

  • 1-    روشویی دیواری : این نوع روشویی قابلیت نصب مستقیم به دیوار را دارد و برای آن نیاز به سفارش هیچ نوع صفحه و کابینتی نیست. این روشویی می تواند بسته به تعداد سوراخ های مخصوص شیرش به سه دسته تقسیم شود : روشویی با یک سوراخ معمولا شیر پایه کوتاه و یا نیمه پایه بلند یک تکه لازم دارد که یک اهرم دارد و آب گرم و سرد با همان یک اهرم تنظیم می شود .

روشویی

  • روشویی با سه سوراخ که باز هم معمولا شیر پایه کوتاه و یا نیمه پایه بلند سه تکه لازم دارد که شیر آب گرم و آب سرد و همچنین آبریز شیر به صورت جداگاه نصب می شود و جداگانه عمل می کنند. نوع سوم روشویی بدون سوراخ است که در این صورت شیر به صورت شیردیواری توکار به دیوار در فاصله  مناسب نصب می گردد.

روشویی

  • 2-    روشویی پایه دار:  روشویی پایه دار خود نیز به دو دسته ی با پایه ی بلند و پایه ی کوتاه تقسیم می شود که این پایه ها وظیفه ی پنهان کردن سیفون را دارند . برای این روشویی ها نیز همان سه نوع شیر یک تکه ، سه تکه و دیواری قابل نصب است و به علاوه آنها یک نوع شیر نیز وجود دارد که از کف زمین به لوله ی آب وصل می شود و به صورت جداگانه به عنوان شیر از کف متناسب با ارتفاع روشویی نصب می گردد.

  • 3-    روشویی روسنگی : این نوع روشویی به صورت کامل روی صفحه و یا در برخی موارد مستقیما روی کابینت قرار می گیرد .(کابینت همباد با روشویی ساخته می شود )و نیازی به برش صفحه جز برای سوراخ زیر آب وجود ندارد . برای این نوع روشویی روسنگی نیز می توان شیر یک تکه ، سه تکه و دیواری متناسب با تعداد سوراخ روی آن و یا شیر نیمه پایه بلند و پایه بلند برای روشویی های بدون سوراخ استفاده کرد.

روشویی

  • 4-    روشویی نیمه روسنگی : روشویی نیمه روسنگی به این صورت است که نصفی از کار در زیر و داخل صفحه و مابقی آن روی صفحه قرار می گیرد. در این صورت نیاز به برش صفحه متناسب با سایزو نقشه روشویی می باشد و همچنین  می توان از شیر یک تکه  ، شیر سه تکه هم دیواری هم روی خود روشویی های سوراخ دار و هم از شیر پایه بلند ، نیمه پایه بلند و شیر دیواری برای روشویی های بدون سوراخ  استفاده کرد.

روشویی

  • روشویی زیرسنگی : این نوع روشویی به صورت کامل زیر صفحه چسبانیده می شود و هیچ لبه ای روی کار دیده نمی شود ، این نوع روشویی بر روی خود هیچ سوراخی جهت نصب شیر ندارد و بسته به سایز صفحه می توان برای آن شیر یک تکه ، سه تکه و دیواری در نظر گرفت.

روشویی