» اخبار » وان و جکوزی

با بهترین مدل های وان و جکوزی آشنا شوید

1780  تعداد بازدید  |  شنبه 30 فروردین ماه 1399

در این مطلب به توضیح مختصری در مورد انواع وان و مدل های مختلف آن می پردازیم .

وان و جکوزی

وان و انواع مختلف آن 

وان و جکوزی به طور کلی از لحاظ نصب و شکل ظاهری  به دو نوع مختلف تقسیم میشوند ، وان های توکار که خود شامل دو نوع است که در ادامه به آن میپردازیم و یا وان هایی که به صورت مستقل و بدون نیاز به باکس نصب میشوند و با نام وان های freestanding  در بازار شناخته میشوند .  همچنین وان ها از لحاظ جنس نیز به چند دسته ی مختلف تقسیم میشوند ، انواع جنس ها : اکریلیک ، فایبرگلاس ، چدن ، سنگ برخی از آنها هستند.
 
وان و جکوزی
 

انواع وان و جکوزی توکار 

  • وان توکار بدون هرگونه پانل در اطراف آن، یکی از دو نوع وان توکار است .که در این صورت  این وان برای نصب نیاز به ساخت باکسی برای نگه داشتن آن دارد ، این باکس میتواند از جنس های مختلفی از قبیل سنگ ، چوب های ضدآب ترمو وود ( Termo Wood) ، کورین ، ام دی اف ، پی وی سی و حتی سرامیک باشد ، همه ی وان ها در صورت داشتن جت های ماساژور و همچنین تعبیه ی لوله های مختلف برای وارد کردن آب با فشار جهت ماساژ و گرفتگی های عضلانی ، جکوزی نامیده میشوند . برخی از جکوزی‌های مدرن دارای تجهیزات و امکاناتی مانند ماساژور، سیستم تزریق گاز ازن به منظور استرلیزه کردن آب، چراغ‌های زیر آب، چراغ‌های پس‌زمینه، صفحه کنترل کامپیوتری، رادیو، اسپیکر ضدآب، ریموت کنترل و بالشتک زیرسری می‌باشند. البته لازم به ذکر است که اکثر وان ها هم دارای بالشتک زیرسری هستند .
وان و جکوزی
 
  • وان و جکوزی توکار نوع دوم  ، در قسمت جلویی پانل دارد و سمتی که به دیوار میچسبد بدون پانل است . این نوع وان نیز همانند وان توکار نوع اول ، در صورت داشتن جت های ماساژور و همچنین تعبیه ی لوله های مختلف برای وارد کردن آب با فشار جهت ماساژ و گرفتگی های عضلانی ، جکوزی نامیده میشوند . برخی از جکوزی‌های مدرن دارای تجهیزات و امکاناتی مانند ماساژور، سیستم تزریق گاز ازن به منظور استرلیزه کردن آب، چراغ‌های زیر آب، چراغ‌های پس‌زمینه، صفحه کنترل کامپیوتری، رادیو، اسپیکر ضدآب، ریموت کنترل و بالشتک زیرسری می‌باشند. 
وان و جکوزی
 
وان و جکوزی
 
برای وان های توکار معمولا شیر وان پرکن دیواری استفاده میشود ، البته میتوان روی خود وان و یا باکس وان ها شیرآلات رو کار رومیزی نیز نصب کرد و یا از شیر پایه بلند ایستاده نیز استفاده کرد .
 

وان و جکوزی با شیر دیواری 


وان و جکوزی
 

وان و جکوزی با شیر ایستاده


وان و جکوزی

وان و جکوزی با شیر روکار


وان و جکوزی

وان و جکوزی روکار یا freestanding

همانطور که قبلا هم ذکر شد، این نوع وان بدون نیاز به هیچ نوع باکسی  و در همه جای فضای حمام نیز قابل استفاده است . و در ابعاد مختلف و اشکال مختلف بیضی ، مستطیل ، گرد و انواع دیگر در بازار موجود است .
 
وان و جکوزی
 

ابعاد وان و جکوزی 

وان و جکوزی نیز مانند سایر محصولات ابعاد استانداردی دارند که معمولا طول آنها از 150 سانتی متر الی 180 سانتی متر و عرض آنها از 60 سانتی متر الی 90 سانتی متر است . البته همانطور که ذکر شد اینها سایزهای استاندارد هستند ولی سایزهای دیگری نیز وجود دارد . به طور مثال وان و جکوزی گرد با قطر 130 سانتی متر و یا وان و جکوزی دو نفره که امکان استفاده ی دو نفر همزمان را باهم را فراهم میکند . 
وان و جکوزی