» اخبار » شیشه ی حمام

شیشه ی حمام چیست ؟ انواع آن را بشناسید

4805  تعداد بازدید  |  یکشنبه 31 فروردین ماه 1399

در این قسمت به معرفی انواع شیشه ی حمام و سوال های متداول در مورد آن میپردازیم .

شیشه ی حمام

شیشه ی حمام چیست ؟

به جداکننده ی قسمت دوش سرویس بهداشتی از بقیه محیط سرویس بهداشتی به اصطلاح عامیانه ی مردم ، شیشه ی حمام گفته میشود. در ساخت شیشه ی حمام می بایست از موادی که ضد آب هستند و در محیط مرطوب مقاومت بالایی دارند ، استفاده شود . استفاده از فلز آلومینیوم ، برنج آبکاری شده ، استینلس استیل و پلاستیک در پارتیشن حمام جایز است . برای پروفیل های دیواری و پروفیل های ریلی معمولا از آلومینیوم آنادایز شده به علت استحکام بالا و سبکی آلومینیوم  استفاده می کنند . برای ساخت غلطک های ریلی که نیاز به مقاومت بالا در برابر خوردگی دارند ، از برنج آبکاری شده استفاده می شود .برای ساخت دستگیره و بازوهای نگه دارنده شیشه های ثابت به علت نیاز به ظاهر زیبا و استحکام متوسط از استینلس استیل استفاده می شود .
شیشه حمام
 

مزیت های شیشه حمام 

بهداشت محیطی در علم ساختمان و به خصوص در محیط سرویس بهداشتی نکته ی بسیار مهمی است . در زیر به چند مورد از مزیت های استفاده از شیشه ی حمام اشاره می شود : 

  • جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری در سرویس بهداشتی 
  • نظافت آسان تر سرویس بهداشتی به علت عدم پاشش و ریزش آب در سرویس 
  • ایجاد دمای بیشتر در بخش دوش به علت کوچکتر شدن محیط و سخت تر خارج شدن بخار آب 
  • عمر طولانی تر باقی محصولات در سرویس بهداشتی 
  • هدایت بهتر آب به سمت راه آب روی زمین 
شیشه حمام
 

مشخصات شیشه ی دوردوشی 

در شیشه ی حمام برای رعایت استانداردهای ایمنی حتما از شیشه های سکوریت استفاده می شود . به درخواست برخی از مصرف کنندگان ، می توان از شیشه سکوریت و لمینیت شده برای ایمنی بیشتر استفاده کرد . در صورت درخواست مشتری جهت ارزان تر شدن شیشه ی حمام ، می توان از پلکسی یا تلق نیز به جای شیشه سکوریت استفاده کرد .

ضخامت شیشه ی پارتیشن حمام 

ضخامت شیشه سکوریت بسته به پروفیل و یراق استفاده شده در آن می تواند از 4 میلیمتر تا 8 میلیمتر متفاوت باشد . هرچقدر مقدار پروفیل احاطه شده شیشه بیشتر باشد ضخامت شیشه را کمتر می کند در شیشه های تک و یا به اصطلاح پارتیشن حمام هتلی می بایست از ضخامت شیشه 8 الی 10 میلمتر استفاده کرد.

 شیشه حمام

 

پیش نیازهای استفاده از حمام شیشه ای

با توجه به بسته شدن محیط دوش توسط شیشه حمام ، می بایست یک راه آب در بخش درونی  محیط دوش تعبیه کرد . شیب کف از هر چهار طرف راه آب می بایست به سمت راه آب باشد .بخشی از کف که قرار است شیشه حمام آنجا قرار گیرد می بایست شیب صفر و کف تراز داشته باشید.در صورت نداشتن شیب مناسب استفاده از زیردوشی های آماده که معمولا از جنس آکرلیک می باشد توصیه می شود.

 

شیشه حمام

اندازه گیری شیشه حمام

در صورتی که بخش دوش توسط سه دیوار یک سرویس احاطه شده باشد و نیاز به یک ضلع شیشه برای بستن محیط داشته باشیم ، می بایست طول ضلع فضایی که شیشه حمام قرار می گیرد را در سه ارتفاع مختلف اندازه گیری کرده و کمترین مقدار را برای ساخت سفارش داد.

در صورتیکه بخش حمام توسط دو دیوار یک سرویس احاطه شده باشد و نیاز به دو ضلع شیشه حمام برای بستن محیط داشته باشیم ، می بایست دقت کنیم که عرض دو ضلع ماکسیمم چقدر می تواند باشد تا به بقیه محصولات سرویس بهداشتی اصابت نکند.

انواع شیشه حمام

جداسازی فضای سرویس بهداشتی در طراحی و مبحث عملکرد آن برای استفاده اصولی و مناسب این فضاها، سازندگان پارتیشن حمام را به انواع گوناگون ترغیب کرده است .

شیشه حمام ریلی

محبوب ترین مدل شیشه حمام می باشد که شیشه متحرک به صورت کشویی در پشت شیشه ثابت حرکت می کند . این مدل کاربرد بسیار فراوانی دارد در مقایسه با مدل های دیگر آب بندی بهتری دارد .می توان از تک درب تا سه درب متحرک داشته باشد.

شیشه حمام

 

شیشه حمام لولایی

این مدل بین آرشیتکت ها و اشخاص مسن بسیار پرطرفدار است . در این مدل درب به صورت لولایی باز و بسته می شود . نیاز به نیروی دست کمتری برای باز و بسته کردن در مقایسه با ریلی دارد . در هنگام انتخاب این مدل حتما باید توجه داشت که هنگام باز و بسته شدن به محصول دیگری در سرویس بهداشتی برخورد نداشته باشد . شیشه های حمام فریم لس یک نوع از شیشه حمام لولایی می باشد که در آن از یراق لولایی بسیار ظریف استفاده شده و پروفیل استفاده نشده باشد . چیدمان شیشه حمام لولایی به قرار زیر است.

شیشه حمام

شیشه حمام تک درب

بسیاری از طراحان ، محیط دوش را بوسیله 3 ضلع دیوار احاطه می کندد و ضلع باقیمانده نهایتا طول 80 سانتیمتر می باشد که بوسیله یک شیشه حمام لولایی متحرک بسته می شود .عرض شیشه می تواند بین 60 الی 80 سانیتمتر باشد.

شیشه حمام

سوالهای متداول

آیا قبل از خرید امکان اعزام کارشناس به محل جهت مشاوره مهیا می باشد؟

  • بله ، با تماس با مجموعه افراساز ، کارشناس را به محل شما اعزام می کنیم تا مناسبترین مدل را انتخاب کنید.

آیا استفاده از شیشه های حمام ممکن است خطر جانی داشته باشد؟

  • خیر، با توجه به استفاده از شیشه های سکوریت در صورت شکستن شیشه تبدیل به تکه های بسیار ریز و کم خطر خواهند شد و نهایتا می نواند یک خراش بر روی پوست ایجاد کند .

آیا امکان شکستن شیشه در هنگام ارسال کالا به درون سرویس بهداشتی شما وجود دارد ؟

  • خیر، تمام شیشه های حمام در بسته بندی های کارتن های پنج لایه و استفاده از یونولیت در 8 ضلع درون کارتن صورت می گیرد و احتمال شکست را بسیار کم می کند.

مدت زمان از خرید تا نصب شیشه حمام چقدر طول می کشد؟

  • مدت زمان استاندارد 16 روز کاری می باشد . در صورت نیاز سریع تر جهت نصب می توان در مدت زمان های 4 الی 7 روز کاری هم نصب کرد که مشمول هزینه بیشتر در فاکتور می شود .

آیا می توان قبل از خرید ، شیشه حمام را بازدید و عملکرد آن را مشاهده کرد؟

  • بله ، نمایشگاه افراساز تمامی مدل ها را موجود دارد و امکان بازدید و عملکرد را برای شما مهیا کرده است .

آیا می توان در هر ارتفاعی شیشه حمام را سفارش داد؟

  • سایز استاندارد شیشه حمام 2متر می باشد . شیشه حمام روی وان 1.5 متر می باشد و شیشه حمام روی زیردوشی 1.9 متر می باشد. سایزهای غیراستاندارد می بایست توسط کارشناس بازدید و امکان سنجی شود.
شیشه حمام