» اخبار » استراکچر وال هنگ چیست؟

استراکچر وال هنگ یا توالت دیواری چیست؟ آن را بیشتر بشناسید

13628  تعداد بازدید  |  سه شنبه 2 اردیبهشت ماه 1399

این بخش به توضیح استراکچر برای توالت دیواری یا وال هنگ میپردازد .

استراکچر وال هنگ چیست؟

استراکچر وال هنگ چیست؟

استراکچر وال هنگ همان فلاش تانک هست که پشت دیوار و یا داخل دیوار پنهان شده است . این فلاش تانک به همراه پروفیل های فلزی احاطه شده و وظیفه نگه داشتن وزن توالت دیواری به همراه شخص استفاده کننده را دارد . در توالت فرنگی تانک به دیوار پشت نزدیک و قابل مشاهده است ولی در توالت دیواری تانک در پشت دیوار می باشد و کاسه توالت به دیوار چسبیده است 

 

بهترین استراکچر وال هنگ کدام است

  • تانک فشرده و مستحکم که فلاش دو زمانه داشته باشد .
  • مقدار فلاش دو زمانه قابل تنظیم باشد. استاندارد فلاش های دو زمانه بر روی 3 و 6 لیتر می باشد .
  • دارای دکمه های فلاش تانک زیبا و متنوع برای تمام طرح ها باشد.
  • سازگار با تمامی مدل های توالت دیواری باشد .

انواع استراکچر توالت فرنگی

استراکچر توالت فرنگی را به چند حالت می توان تقسیم بندی کرد . معیارهای تقسیم بندی می توان بر اساس داشتن پروفیل فلزی ،ضخامت استراکچر توالت و یا بر اساس ارتفاع استراکچر باشد .

استراکچر توالت دیواری با ضخامت 12 سانتیمتر :

این بهترین مدل و پیشنهاد مجموعه افراساز برای ساختمان های در ایران می باشد . ضخامت این استراکچر مناسب برای دیوارهای سفالی ، بلوک بتنی ،لیکاو ...با ضخامت 20 سانتی متر نهایی می باشد .

با توجه به ضخامت مناسب استراکچر دسترسی راحت به تجهیزات داخل تانک را دارید . حجم آب 10 لیتر می باشد . عرض تانک حدود 50 سانتیمتر است و عرض مناسب برای داشتن استحکام استراکچر را دارند .و  مناسب برای توالت فرنگی های دیواری می باشد .

استراکچر توالت فرنگی دیوار با ضخامت 8 سانت :

جز محبوب ترین استارکچرهای توالت دیواری در ایران می باشد ولی برای استفاده در ساختمان های ایران زیاد مناسب نمی باشد . این مدل برای دیوارهای پیش ساخته شده طراحی شده است که معمولا ضخامت دیوار 10 سانتی متر می باشد. حجم آب در شرکت های مختلف در این مدل متفاوت می باشد و می تواند از7 لیتر تا 10 لیتر باشد. هر چقدر حجم آب داخل تانک بیشتر عرض استراکچر بیشتر می باشد. استراکچرهای توالت فرنگی دیواری تسه TECE با عرض 63 سانتیمتر و حجم آب 10 لیتر طراحی شده اند.

استراکچروال هنگ

 

فلاش تانک توکار بدون استراکچر

این مدل استراکچر مخصوص دیوارهایی می باشد که تانک توانایی ایجاد استحکام لازم بوسیله استحکام دیوار کند . مناسب برای دیوارهای لیکا ، سفالی ، بتنی و آجری و ... می باشد .برای دیوارهای پیش ساخته مناسب نمی باشد . ضخامت این مدل تانک ها همانند 2 سری قبلی 8 و 12 سانتیمتر می باشد . مناسب برای توالت های زمینی و ایرانی و توالت های بک تو وال می باشد .

استراکچروال هنگ

 

تجهیزات استراکچر توالت فرنگی دیواری

استراکچرهای توالت فرنگی دیواری از قسمت های مختلفی بوجود آمده است که هر کدام به تنهایی نقش کلیدی در کیفیت عملکرد دارد . قسمت های مختلف در بخش زیر است:

  •   تانک استراکچر توالت فرنگی دیواری:

تانک از ABS پلاستیک درست شده است . وظیفه نگهداشتن آب در درون تانک را دارد . نحوه قالب گیری و فرم دهی قالب پلاستیکی تاثیر بسیار فراوانی در استحکام تانک دارد . تانک می بایست در برابر فشار وارد درهنگام کاشی کاری را مقاوم باشد .

  •  فوم تانک استراکچر توالت فرنگی دیواری:

فوم، اطراف تانک را تا ارتفاع قبل از قرارگیری کلید فلاش تانک ،پوشش می دهد. وظیفه فوم ،عایق کردن صدای پر کردن و خالی کردن هنگام فلاش می باشد . ضخامت فوم از 3 میلیمتر تا 5 میلیمتر مناسب می باشد .

  •  تجهیزات داخل تانک استراکچر توالت دیواری

داخل تانک از 3 قسمت تشکیل شده است :

  •  شیر پیسوار :

شیر پیسوار در استراکچرهای توالت فرنگی داخل تانک می باشد و شیر پیسوار کیفیت های متفاوتی دارد . بهترین مدل آن ،شیر پیسوار از جنس برنج و دارای فیلتر می باشد .

  •  شناور توالت فرنگی :

وظیفه ی شناور تنظیم و پرکردن حجم آب است و قابلیت  تنظیم شدن به مقدار دلخواه از قبل را دارد . شناور با کیفیت بالا دارای سرعت بالای پر کردن آب در عین حال بی صدا بودن است .

  •  پمپ تخلیه توالت فرنگی :

وظیفه باز کردن دهانه خروجی تانک را دارد و در انتهای پمپ تخلیه یک واشر حلقوی هست که نقش آب بند کردن تانک را در قسمت کف دارد . زمان باز و بسته بودن پمپ تخلیه تاثیر مستقیم بر روی حجم آب تخلیه دارد . در پمپ های تخلیه دیواری جدید کلید تنظیم حجم آب های مختلف نیز وجود دارد .

  •  پروفیل فلزی استراکچر توالت دیواری:

وظیفه ی استقامت و قدرت نگه داشتن وزن توالت دیواری و شخص مصرف کننده را روی دیوار دارد . استفاده از ضخامت پروفیل مناسب به همراه جوشکاری دقیق و کامل می تواند تاثیر بسزایی روی این استحکام داشته باشد . قدرت استراکچر ساخته شده می بایست تحمل وزن400 کیلوگرم را داشته باشد . در قسمت پایینی استراکچر می بایست رزوه های نگهداری پیچ های بلند اتصال بین استراکچر و توالت دیواری را داشته باشد . جای سوراخ پیچ روی استراکچر 4 عدد می باشد که فاصله نزدیک به نزدیک 18 سانتیمتر و فاصله دور به دور 23 سانتیمتر می باشد .

استراکچروال هنگ

 

کلید فلاش تانک استراکچر

تنها قسمتی از استراکچر که پس از نصب قابل رویت می باشد کلید فلاش تانک می باشد سایز کلید فلاش تانک در برندهای مختلف متفاوت می باشند و تعداد کلید روی آن بین 1 تا 2 عدد می باشد بسته به استفاده از سیفون تک زمانه و دو زمانه جنس کلید فلاش تانک از ABS پلاستیک ، استینلس استیل ، شیشه سکوریت رنگی می تواند باشد . در فضاهای عمومی از کلیدهای سنسوری استینلس استیل استفاده می شود .

استراکچروال هنگ

پیچ های بلند استراکچر

این دو پیچ بلند فولادی وظیفه نگه داشتن و اتصال توالت دیواری به دیوار و استراکچر را دارند در استراکچرهای با کیفیت، داخل استراکچر مهره های رزوه ها پانچ شده و پیچ داخل آن می رود در مدل های بی کیفیت از پیچ و مهره روکار استفاده می شود . در این روش احتمال بریدن پیچ را دارد و در آینده تغییر فواصل پیچ امکان پذیر نبوده . طول پیچ ها حدود 20 سانتیمتر و قطر آن 1 سانتیمتر می باشد .

پوشش فضای کیلد فلاش تانک

پوشش بوسیله قالب پلاستیکی و یا قالب فوم طراحی شده است وظیفه آن راهنمایی فضای برش کاشی کار برای اتصال کلید فلاش تانک به استراکچر می باشد . در آینده برای تعمیر و نگهداری استراکچر دسترسی به داخل از این قسمت می باشد . ضخامت قالب بین 3سانت تا 10 سانتیمتر می باشد . بر روی ضخامت قالب علامت هایی جهت نشان دادن مینیمم و ماکسیمم ضخامت دیوار تعیین شده است.

استراکچروال هنگ

قیمت استراکچرهای توالت فرنگی دیواری

قیمت استراکچرهای توالت فرنگی دیواری بنا به دلایل زیر می تواند متفاوت باشد .

  •  کشور سازنده و برند
  •   داشتن پروفیل فلزی
  •  به همراه داشتن شیر پیسوار
  •  کلید فلاش تانک توکار

زمان خرید و نصب استراکچرهای توالت فرنگی دیواری

پس از دیوار چینی و در حین انجام لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان و فاضلاب می بایست استراکچرها را نسبت به ضخامت دیوار خریداری نمود. فاضلاب بر روی کف و چسبیده به دیوار می بایست جاگذاری شود . ورودی آب در ارتفاع 1 الی 2/1 متر نصب و سایز لوله 16 و ورودی 2/1 می باشد .

نصب استراکچرهای توالت فرنگی دیواری

حتما توصیه می شود که توسط کارشناسان مجرب نصب شود . در ظاهر به نظر نصب آسانی می باشد ولی جزئیات نصب بسیار مهمتری دارد که در صورت نصب غیراصولی در آینده برای تعمیر می بایست دیوار را تخریب کرد و خسارت پرهزینه ای را برای شما ایجاد می کند . اصول مهم جهت نصب شامل :

  • مهار کردن استراکچر توسط پیچ های رول بولت و در صورت نیاز جوشکاری به پروفیل های فلزی دیگر
  • تراز بودن استراکچر در هر جهت
  • تنظیم کردن پایه های قابل تنظیم بر اساس کف تمام شده
  • پوشش دادن فضای کلید فلاش تانک و پیچ های اتصال به توالت فرنگی دیواری

 

مزایای استراکچر توالت فرنگی

  • اشغال کردن کمتر قضای سرویس بهداشتی
  • صدای پرو تخلیه کردن آب تانک کمتر می باشد
  • عملکرد تخلیه توالت بهتر

معایب استراکچر توالت دیواری

  • دسترسی تعمیر دشوار
  • هزینه نصب بالا

 

سوالات متداول

آیا دکمه استراکچر مختلف با یکدیگر سازگارند؟

خیر. هر برندی دکمه های سازگار خود را دارد.

دسترسی به شیر پیسوار در استراکچر توالت فرنگی دیواری کجا هست ؟

شیر پیسوار در داخل تانک و در قسمت بالای تانک می باشد . برای دسترسی به شیر پیسوار می بایست که کلید فلاش تانک توکار را باز کرده و دست را به داخل تانک کنید.

استراکچروال هنگ