» اخبار » کابین دوش لولایی

انواع کابین دوش لولایی را بشناسید.

967  تعداد بازدید  |  شنبه 3 آبان ماه 1399

کابین‏ دوش در یک تعریف ساده، اتاقک و فضایی شیشه ‏ای است که دوش حمام را دربردارد و آن را از بقیه‏ ی فضای حمام یا سرویس بهداشتی جدا می‏کند.

کابین دوش لولایی

کابین دوش لولایی و انواع آن 

امروزه فضای خانه ها از سبک خانه هایی قدیم خارج شده و اکثر خانه ها دارای فضای کمتر می باشد ، بخصوص در حمام و سرویسهای بهداشتی که دیگر از وانهای قدیمی خبری نیست ولی در عین حال می توان در فضای حمام و سرویس بهداشتی کمدهای چوبی و پادرهایی با طرحهای زیبا دیده می شود که برای جلوگیری از خیس شدن و نفوذ رطوبت به این وسایل باید نسبت به دوش جداسازی انجام شود ، که می توانیم از کابین دوشهای شیشه ای استفاده کنیم که با توجه به رویکردهای طراحی داخلی انجام می پذیرد.

کابین دوشها علاوه بر تقسیم فضا ، از خیس شدن محیط سروس بهداشتی در حین حمام جلوگیری می کند. ضمنا فضایی شیک و زیباتر را خواهیم داشت .

پیشرفته ترین نوع کابین دوش که با اشغال حداقل فضا، بیشترین زیبایی رابه محیط حمام می بخشد کابین دوش  شیشه ای می باشد . نکته مهمی که در استفاده از کابین دوشها مهم  می باشد ساخت کابین بر مبنای فضا حمام می باشد .

کابین دوش لولایی در اندازه دلخواه قابل نصب می باشد و معمولا از یراق آلات استیل و طلایی استفاده می شود .شیشه های استفاده شده در کابین دوش معمولا از نوع سکوریت می باشد .

در کابین دوش لولایی معمولا فضایی لازم برای باز و بسته کردن درب وجود دارد . کابین دوشها را می توان در جاهایی که حمام در یک فرورفتگی قرار گرفته ، به عنوان درب شیشه ای حمام استفاده می شود..

انواع کابین دوش لولایی:

  • STUDIO SERIES
  • BELLA SERIES
  • TEAK SERIES
  • ORION SERIES
  • DESIGN SERIES

 

مزایایی استفاده از کابین دوش شیشه ای :

  • نظافت بسیار آسان
  • ایمنی بالا
  • عدم نفوذ آب به بخشهای دیگر حمام
  • جدا کردن فضای دوش از سایر قسمتهای سرویس بهداشتی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • گرم شدن سریع فضای دوش
  • استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی و حمام
  • لغزنده نشدن سایر قسمتهای سرویس بهداشتی و حمام

 

معمولا کابین دوشهای لولایی در حالتهای چهارگوش – راسته – دولنگه – چند ضلعی تولید می شود و بر روی انواع زیر دوشها ، سکوها و کف حمام یا سرویسهای بهداشتی قابل نصب می باشد .

کابین دوش‌هایی که  دارای درب‌های لولایی هستند که معمولاً از داخل به بیرون حمام می‌چرخند. این درب‌های لولایی با افزوده شدن دسته کرومی یا فلزی، بسیار شیکتر و کاربردی‌تر خواهند شد. اما اگر فضای زیادی در حمام یا سرویس بهداشتی منزل یا هتل ها در دسترس نمی باشد، یک درب کشویی می‌تواند گزینه بهتری باشد.

ایده شیشه حمام کابین دوش یکی از آن مواردی بوده که توانسته در خانه ها یا هتلها ورود پیدا کند و جزو الزامات سرویس های بهداشتی و حمام شده است. که باعث  پاشیدن آب کمتر ، نظافت راحت تر و مکان های مرطوبی که بهترین جا برای تکثیر میکروب ها و ویروس ها بوده را از فضای خشک جدا کرده  علاوه  بر رعایت بیشتر بهداشت از تخریب لوازم داخل حمام ها به خاطر پاشیدن آب جلو گیری میکند.

مساحت حمام برای نصب و جاگذاری کابین دوش یکی از الزاماتی است که در هنگام انتخاب کابین دوش و نصب آن باید مد نظر داشته باشیم .

 

STUDIO SERIES

کابین دوش استودیو یکی از انواع کابین های لولایی هستند که معمولا برای فضاهای بزرگتر استفاده می شوند . به دلیل اینکه دربها در زاویه 90 درجه به سمت بیرون یا داخل باز می شوند که درب را در زاویه صفر درجه و 90 درجه نگه می دارد. . میتوان این نوع کابین دوش را هم به صورت خطی و هم به صورت کنج  کار کرد. از این نوع لولاها می توان به عنوان یک تک شیشه ثابت و یا بعنوان تک درب نیز استفاده کرد. ضمنا کابین دوش لولایی STUDIO دارای یراقی می باشد که در بازار  آن  را  پارتیشن فریم لس هم می شناسند . بهترین شیشه بکار رفته در این نوع کابین دوش  به ضخامت 8و 10 میل می باشد .

 کابین دوش لولایی

 

کابین دوش لولایی 

BELLA SERIES

کابین دوش بلا که لولای آن به صورت پروفیل آلومینیومی ساخته شده است ولی در دسته کابین دوشهای لولایی قرار گرفته ، به علت اینکه یکی از پروفیلهای بکار رفته در این کابین دوش نقش لولا را ایفا می کند و توسط آن درب متحرک کار می کند .در این نوع کابین دوش آب بندی قویتر نسبت به استودیو دارد و از شیشه با ضخامت 6 میلمتر استفاده می شود .در این مدل لولا قابلیت چرخش تا 300 درجه را دارند.

 کابین دوش لولایی

 

 کابین دوش لولایی

 

TEAK SERIES

در این نوع کابین دوش با اینکه در دسته کابینهای دوش لولایی قرار دارد درب به صورت 180 درجه باز می شود و فنر در آن تعبیه نشده است . همانطور که ذکر شده است معمولا کابین های لولایی برای فضاهای بزرگتر مناسب است ولی این مدل کابین دوش برای فضاهای کوچک نیز بسیار کاربرد دارد و اصطلاحا به کابین های تاشو معروف هستند و شیشه بکار رفته در این مدل 6 میلیمتر می باشد .

 

 

 کابین دوش لولایی

 

ORION SERIES

این مدل کابین دوش از نوع کابین های لولایی است که لولا های آن با لولا های معمولی کلا متفاوت است ، به اینصورت که لولا ها به وسیله دو پروفیل خطی یا ذوزنقه از بالا و پایین به شیشه متصل می شوند و کار باز و بسته شدن درب را انجام می دهند . معمولا شیشه بکار رفته 8 میلیمتر می باشد .

 کابین دوش لولایی

 

کابین دوش لولایی

 

 

TEAK BELLA SERIES

این مدل معمولا در سرویسهای بهداشتی که فضای کافی جهت نصب کردن کابینهایی با درب لولایی یا کشویی ندارد کاربرد دارد ، که غالبا دارای دو صفحه شیشه ای متحرک می باشد که در هنگام باز شدن کاملا بر روی هم قرار میگیرد و به دیوار کناری آن میچسبد همانند درب اتوبوس که به یک سمت باز می شود . 

اینگونه دربهای کابین دوش معمولا در زمانی که از کابین استفاده نمی شود کاملا درب را باز کرده که فضای بیشتری برای سرویس بهداشتی داشته باشیم و کاملا یک فضای یکسره را دارا هستیم و این مدل تلفیق سری TEAK و سری BELLA میباشد.

کابین دوش لولایی

 

کابین دوش لولایی

 

کابین دوش لولایی