» اخبار » توالت برقی یا توالت اتوماتیک چیست؟

توالت برقی یا توالت اتوماتیک چیست؟

2111  تعداد بازدید  |  شنبه 20 دی ماه 1399

توالتهای هوشمند یا اتوماتیک دارای کاربردهای شگفت انگیزی می باشند ، از جمله شستشوی خودکار، سیستم گرم کننده، فلاش خودکار و ... که تمامی موارد در کنار هم جمع شده اند برای استفاده بهینه و بهداشتی تر از توالتهای فرنگی

توالت برقی یا توالت اتوماتیک چیست؟

در دنیای مدرن و تکنولوژی امروزه که همه وسایل رو به هوشمند شدن می رود ، جای تعجب باقی نمانده که توالتهای فرنگی اتوماتیک را داشته باشیم . امروزه توتو با وجود توالتهای فرنگی پیشرفته دست به طراحی توالتهای اتوماتیک هوشمندی زده که بسیار کاربردی می باشد .

مجموعه افراساز با بیش از 30 سال تجربه در محصولات بهداشتی توتو ، هر روز شاهد پیشرفتهای جدید در زمینه توالتهای فرنگی و دیگر محصولات مربوط به سرویس بهداشتی می باشد .

محصولات توتو یکی از برندهای لوکس و هوشمند در زمینه سرویسهای بهداشتی می باشد .

توالت برقی یا اتوماتیک چیست؟

برای بهداشت و راحتی بیشتر کاربران، امکاناتی به توالت فرنگیها اضافه شده که به صورت هوشمندانه انجام می شود و سطح تماس را به حداقل می رساند . بصورتی که انتقال آلودگی به کمترین میزان رسیده است .

ضمنا توالتهای فرنگی مجهز به سیستم شستشو و سطح نانو به همراه آب یونولیز شده می باشند که همین امر باعث کمترین انتقال میکروب می باشد. معمولا توالتهای فرنگی اتوماتیک یا هوشمند دارای مزیتهای همچون ضد باکتری و گرم کن دیجتالی می باشند که  بهترین کاربرد را برای افراد مسن ، کودکان و بیماران دارد.

 

automatic toilethامروزه استفاده از توالتهای فرنگی در بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است و اکثرا در همه مکانهای از توالتهای فرنگی استفاده می شود. حال با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی کاربردهای بسیار برای توالتها طراحی و اضافه شده است .

توالتهای فرنگی هوشمند یا اتوماتیک توتو کاربردهای شگفت انگیزی دارد که در زیر به چند نمونه آن اشاره می کنیم.

  •  باز و بسته شدن اتوماتیک
  •  شستشوی خودکار
  •  شستشوی بیده
  •  قابلیت گرم و خشک کردن
  •  سایر تنظیمات
  •  صرفه جویی در آب
  • بازو بسته شدن درب به صورت اتوماتیک

همانطور که یادآور شدیم تکنولوژیهای جدید سعی بر این داشته که تماس را به حداقل برساند ، به همین خاطر از سنسوریهایی که فرد را تشخیص می دهند استفاده کرده . هنگامی که کاربر به  توالت فرنگی نزدیک میشود به صورت خودکار درب توالت باز می شود و در پایان بعد ار چند ثانیه به صورت اتوماتیک درب توالت فرنگی بسته می شود .

 

شستشوی خودکار

شستن توالت یکی از کارهایی است که هیچکس تمایلی به انجام دادن آن ندارد . توالتهای فرنگی هوشمند این کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهند و شستشوی سطوح کاسه را به بالاترین دقت و به صورت استریل انجام می شود .

automatic toilet

 شستشوی بیده

ایرانیان از قدیم تاکنون به نظافت و بهداشت شخصی خود بسیار اهمیت می دهند و همیشه در سرویس های بهداشتی از شلنگ آب بابت شستشوی خود استفاده می شود. ولی در کشورهای اروپایی و آمریکایی از دستمالهای توالت استفاده می شود . به دلیل اینکه استفاده از شلنگ آب در توالتهای فرنگی مشکل می باشد ، بیده های شستشوی اتوماتیک طراحی شده است که این بیده ها به دو صورت می باشند .

  •   کاسه بیده
  •    دربهای واشلت
automatic toilet

کاسه بیده

 در کاسه های بیده همانند کاسه توالت فرنگی که در کنار توالت فرنگی نصب می شود وبعد از استفاده از توالت فرنگی باید در روی کاسه بیده نشسته و عملیات شستشوی توسط بیده انجام پذیرد.

دربهای واشلت

 دربهای واشلت که در انتهای آنها نازل شستشو قرار دارد و در هنگام شستن نازل با حرکتهای نوسانی عملیات شستشو را انجام می دهد. یکی از مدرنترین وپرکاربردترین تکنولوژی شستشوی در توالت ها فرنگیهای اتوماتیک می باشد می باشد.

automatic toilet

قابلیت گرم و خشک کردن

شاید در روزهای سرد زمستانی تجربه ناخوشایند استفاده از توالتهای فرنگی را داشته باشید و شاید هم بعد از استفاده شخص دیگری از توالت فرنگی ، با خیس بودن نشیمنگاه توالت روبرو شده باشید. به همین خاطر در توالتهای فرنگی پیشرفته امکاناتی همچون گرم و خشک کردن نشیمنگاه توالت تعبیه شده است که استفاده از آنها به مراتب راحتتر و بهداشتی تر می باشد.

سایر تنظیمات

معمولا در توالتهای هوشمند امکاناتی همانند تنظیم درجه آب ، حالت پاشیدن آب و مدل طراحی ارگونومیک صندلی و ... از دیگر قابلیتهای توالت های فرنگی هوشمند می باشد که با پیشرفت روز به روز علم و تکنولوژی باعث ایجاد یک سری از امکانات دیگر هم می شویم.

automatic toilet

صرفه جویی در آب

یکی دیگر از مزایایی استفاده از توالتهای هوشمند ، مصرف بهینه آب می باشد که در هر بار استفاده حداقل آب مورد نیاز را فلش کرده و باعث شستشوی کاسه توالت  می گردد.