» اخبار » خودشور اتوماتیک توالت فرنگی چیست؟+ تصاویر

خودشور اتوماتیک توالت فرنگی چیست؟+ تصاویر

12366  تعداد بازدید  |  یکشنبه 21 دی ماه 1399

وسیله ای است که برای شستن کاربر توالت فرنگی استفاده می شود و این وسیله بر روی نشیمنگاه توالت فرنگی نصب شده و بدون دخالت دست و با فشار آب اقدام به شستشو فرد می کند.

خودشور اتوماتیک توالت فرنگی چیست؟+ تصاویر

  

خودشور اتوماتیک

بیده یا خودشور چیست؟

بیده به کاسه توالت فرنگی گفته میشود که درون آن لوله کشی انجام شده و قابلیت شستشوی کاربر را دارد. که با مرور زمان و تکنولوژی پیشرفته خودشورهای اتوماتیک که بر روی نشیمنگاه توالت فرنگی نصب شده و بدون دخالت دست و با فشار آب اقدام به شستشو فرد می کند.

یکی از مشکلات رایج در استفاده از توالتهای فرنگی ، شستشوی دشوار آن می باشد که برای رفع این مشکل بیده توالت فرنگی و بعد از آن خودشور اتوماتیک توالت فرنگی و یا درب واشلت اختراع شد.

 خودشور اتوماتیک

ایرانیان از قدیم تاکنون به نظافت و بهداشت شخصی خود بسیار اهمیت می دهند و همیشه در سرویس های بهداشتی از شلنگ آب بابت شستشوی خود استفاده می شود. ولی در کشورهای اروپایی و آمریکایی از دستمالهای توالت استفاده می شود . به دلیل اینکه استفاده از شلنگ آب در توالتهای فرنگی مشکل می باشد ، بیده های شستشوی اتوماتیک طراحی شده است که این بیده ها در شکلهای مختلف طراحی شده است که به مرور زمان و پیشرفت تکنولوژی خودشورهای اتوماتیک و هوشمند به بازار آمده است . در زیر به مدلهای مختلف خودشورها می پردازیم:

  •    کاسه بیده
  •    نازل شستشوی مکانیکی
  •    دربهای واشلت

کاسه بیده 

در کاسه های بیده همانند کاسه توالت فرنگی که در کنار توالت فرنگی نصب می شود وبعد از استفاده از توالت فرنگی باید در روی کاسه بیده نشسته و عملیات شستشوی توسط بیده انجام پذیرد.

خودشور اتوماتیک

نازل شستشوی مکانیکی

در این مدل یک لوله پخش کننده آب در انتهای توالت فرنگی قرار دارد که بوسیله باز و بسته کردن شیر بصورت مکانیکی عملیات شستشو را انجام می دهد.

خودشور اتوماتیک

دربهای واشلت یا خودشورهای اتوماتیک

در مدل دیجیتالی خودشورها، معمولا در کنار نشیمنگاه توالت فرنگی دسته دیجیتالی قرار دارد که بوسیله دکمه های فرمانی که در روی آن موجود است می توان بر اساس نیاز مقدار پاشش آب را انتخاب کنیم و یا حتی از سیستم خشک کن آن که بعد از بسته شدن درب توالت فرنگی با ایجاد گرما و باد خشک باعث خشک شدن کاسه توالت فرنگی می گردد استفاده کرد. نازل شستشو دربهای واشلت یا خودشور اتوماتیک قابلیت حرکت نوسانی و یا عقب و جلو را دارد . از موارد دیگر خودشورهای اتوماتیک تنظیم درجه حرارت آب می باشد که بنا به نیازکاربر می تواند حرارت آب را تنظیم کرده و از آن استفاده نماید.

 خودشور اتوماتیک

خودشور اتوماتیک توالت فرنگی که در مجموعه توتو و افراساز به دربهای واشلت معروف می باشند ، وسیله ای است که برروی توالت فرنگی نصب می شود که درانتهای آن نازل شستشو وجود دارد و وظیفه آن شستشوی بدن کاربری را که در روی آن نشسته دارد .

مزیتهای خودشور اتوماتیک یا درب واشلت

  •  عدم استفاده از دست در هنگام شستشو
  •  عدم استفاده از دستمال توالت
  •   سهولت استفاده از این وسیله
  •   صرفه جویی در مصرف آب
  •   قابلیت استفاده بهینه برای سالمندان – کودکان – بیماران و افراد کم توان

 

طریقه نصب خودشورتوالت فرنگی

 برای نصب کردن خودشور اتوماتیک در روی توالت فرنگی کافیست بجای درب و حلقه توالت فرنگ خودشور مخصوص را به بدنه توالت فرنگی نصب کرده و شلنگ آب را به قسمت ورودی آب خودشور متصل کرده و سر دیگر شلنگ را به شیرآب سرویس بهداشتی متصل کنیم . ممکن است استفاده از شلنگ آب برای شستشوی جداگانه مد نظر کاربران باشد ، به همین خاطر می توانیم از یک تقسیم کننده دوراهی و یک مغزی جدا کننده برای استفاده همزمان از خودشور و شلنگ داشته باشیم .