» اخبار » انواع کابینت دستشویی را بشناسیم + تصاویر

انواع کابینت دستشویی را بشناسیم + تصاویر

2250  تعداد بازدید  |  سه شنبه 24 فروردین ماه 1400

کابینت دستشویی یکی از تجهیزات سرویس بهداشتی می باشد که نقش های مختلفی از قبیل حفظ و پوشش وسایل بهداشتی ، نظافتی و آرایشی را دارد.

انواع کابینت دستشویی را بشناسیم + تصاویر

انواع کابینت دستشویی را بشناسیم؟

سرویسهای بهداشتی یکی از مکانهای بسیار پراهمیت و کاربردی می باشد . درسالهای قبل ، سرویسهای بهداشتی مکانی بسیار ساده و بدون هیچگونه زیبایی و دکوراسیونی بوده است .اما در سالهای اخیر، اهمیت خاصی به زیبایی و بهداشت تمام خانه ، بالخصوص سرویسهای بهداشتی می دهند و یکی از مهمترین قسمتهای مهم منازل بشمار می رود .

کابینت روشویی

یکی از عوامل مهم بابت زیبایی و نظم دادن به فضای سرویس بهداشتی انتخاب کابینت مخصوص سرویسهای بهداشتی می باشد . همین امر باعث می شود در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی لذت و آرامش کافی داشته باشیم .

کابینت دستشویی یکی از عواملی است که علاوه بر لوکس بودن ، کاربردی ترین وسیله مورد استفاده در سرویس بهداشتی می باشد . کابینتهای دستشویی معمولا برای نظم دادن به حوله ها و تمامی وسایل بهداشتی و نظافتی می باشند .

کابینت روشویی

قبل از انتخاب کابینت روشویی مورد نظر، باید فضای مناسب در سرویس بهداشتی خود را در نظر داشته باشیم . چنانچه چیدمان اشتباهی در سرویس بهداشتی داشته باشیم باعث عدم استفاده از زیبایی و کاربرد مفید کابینت روشویی می شویم.

امروزه کابینتهای روشویی یکی از اقلام ضروری و حائز اهمیت سرویسهای بهداشتی می باشد . کابینتهای روشویی یکی از متنوع ترین اکسسوریهای سرویس بهداشتی و حمام می باشد که با تنوع زیادی که دارد انتخاب را برای هرنوع سلیقه ای آزاد گذاشته است .

کابینت روشویی

کابینتهای روشویی دارای انواعی چون کابینت پایه دار، ایستاده ، مدرن ، کلاسیک و .... می باشد که بنا به سلیقه و بودجه تان می توانید کابینت روشویی مورد نظر را انتخاب کنید .

مزیتهای استفاده از کابینت روشویی

  •  استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی
  •  شستشوی کامل و راحت سطح سرویس بهداشتی
  • پوشاندن کامل لوله ها
  • فضای مناسب برای لوازم بهداشتی و دکوراتیو
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • فضایی شیک و مناسب با سلیقه خودتان

چرا باید از روشویی کابینتی استفاده کنیم؟

اغلب خانمها علاوه بر شیک تر شدن محیط سرویس بهداشتی منزلشان به دنبال فضای مناسب و بهداشتی برای نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی  ، حوله و مواد نظافتی  می باشند . ضمن اینکه فضای زیر دستشویی که شامل لوله و اتصالات مربوطه می باشد را بپوشاند تا از معرض دید مخفی بماند . از آنجایی که فضای سرویس بهداشتی محیط مناسبی برای رشد باکتری و میکروب می باشد و با هر دفعه استفاده از فلاش تانک سرویس بهداشتی باعث پخش شدن تعداد زیادی باکتری در فضا می شویم که همه این عوامل باعث آلوده شدن وسایل بهداشتی در دسترس می باشد . بهترین کار ممکن بدین صورت می باشد که تمامی وسایل بهداشتی را در فضای بسته ای همچون کابینتهای دستشویی قرار دهیم.

 

انواع کابینتهای روشویی از نظر نوع نصب

روشویی کابینتی پایه دار

روشویی کابینتی دیواری

 

روشویی کابینتی پایه دار

یکی از انواع کابینت روشویی ، پایه دار یا ایستاده می باشد، که کاملا بر روی زمین قرار میگیرد. به همین خاطر قدرت تحمل وزن بالایی را دارد. در چنین شرایطی دیگرمحدودیتی در انتخاب کاسه روشویی ندارید، و ضمن اینکه به دلیل قرار گرفتن این  وسیله جلوی دیوار می تواند از فضای پشت آن برای مخفی کردن لوله ها استفاده کرد.

کابینت روشویی

این مدل کابینت روشویی معمولا در ابعاد بزرگ تهیه می گردد و مناسب فضاهای بزرگتر می باشد .

البته در مجموعه افراساز همکاران ما با توجه به نیاز و سلیقه شما کابینتهای مناسب فضایی که در اختیار دارید طراحی می کنند.

 کابینت روشویی

روشویی کابینتی دیواری

 

این مدل از کابینت روشویی فضای کمتری را اشغال می کند به همین دلیل مناسب سرویسهای بهداشتی می باشد که فضای کمتری به آنها اختصاص داده شده است .

یکی از مزیتهای کابینت روشویی دیواری این است که چون با زمین ارتباطی ندارد شستشوی کف سرویس بهداشتی بسیار راحت و بی دردسر می باشد.

کابینت روشویی

در این مدل از کابینت روشویی بهتر است از کاسه روشویی مناسب که وزن کمتری دارد استفاده شود.

کابینت روشویی دیواری در واقع یک یونیت و یا باکس است که در زیر سنگ روشویی قرار می گیرد و بوسیله پایه هایی به دیوار متصل می گردد.

 کابینت روشویی

انواع روشویی کابینتی از نظر جنس

چوب

فلز

PVC

 

چوب:

کلا استفاده از چوب در هر نوع دکوراسیونی باعث جذاب شدن و زیباتر شدن فضای مورد استفاده می باشد . ولی معمولا در فضای نمدار همانند سرویس بهداشتی باعث می شود آب به مرور زمان به سطح چوب نفوذ کرده و باد کند ، همین امر باعث خراب شدن کابینت روشویی شده . البته راهکارهایی همچون استفاده از پلی استر ، رزین و چسب مخصوص برای عایق کردن سطح چوب موجود می باشد .

 کابینت روشویی

فلز:

کابینتهای فلزی به دلیل استحکام زیادی که دارند قابلیت تحمل وزن بالا را دارد ولی به مرور زمان از ریخت و فرم اولیه خارج شده و زیبایی خود را از دست می دهد.

 

کابینت PVC:

بهترین جنس کابینت روشویی مدل PVC می باشد که بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است . معمولا جنس پی وی سی ضد خش بوده ، این جنس کابینت روشویی از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشد ضمن اینکه ضد آب و ضد حریق نیز می باشد .این مدل معمولا دارای عمر طولانی می باشد .

 کابینت روشویی

ابعاد کابینت روشویی استاندارد

معمولا در فضای کم اولین الویت در کابینت روشویی ابعاد آن می باشد و بعد از آن بدنبال مدل مورد نظر می رویم.

اگر کابینت انتخابی ، کابینت روشویی دیواری باشد محدودیتی در انتخاب ارتفاع کابینت وجود ندارد . اما اگر مدل پایه دار باشد باید به صورتی انتخاب شود که در هنگام اتصال به سطح زمین تا ارتفاع مناسبی بالا بیاید که مشکلی برای استفاده از شیر روشویی پیش نیاید.

کابینت روشویی

عرض کابینت روشویی را باید به صورتی در نظر داشته باشیم که پس از نصب فضای کافی برای ایستادن روبه روی روشویی وجود داشته باشد . ضمنا درب سرویس بهداشتی به راحتی باز و بسته شود و به روشویی برخورد نکند  و طول روشویی هم باید به اندازه ای باشد که لوله های سرد و گرم را کاملا مخفی کند.

کابینت روشویی

ابعاد استاندارد کابینت روشویی معمولا دارای ارتفاع 80 سانتیمتر و عرض 40 تا 55 سانتیمتر و طول 40 تا 60 سانتیمتر می باشد.

 کابینت روشویی

انواع سبکهای کابینت روشویی

  • کابینت روشویی کلاسیک
  • کابینت روشویی مدرن
  • کابینت روشویی ساده

 

کابینت روشویی کلاسیک

معمولا برای داشتن کابینت روشویی کلاسیک بهتر است جنس کابینت روشویی چوب با ترکیب سنگ و از رنگهای خاص استفاده شود، که از زیبایی خاص و منحصر بفردی برخوردار می باشد .

کابینت روشویی

معمولا برای این مدل از سنگهای مرمر و گرانیت که یکی از المانهای طراحی کلاسیک می باشد استفاده می کنند .

در کابینت روشویی کلاسیک طراحیهای پرکار و پرنقش تری نسبت به طراحی های ساده استفاده می شود.

 کابینت روشویی

کابینت روشویی مدرن

کابینت روشویی یکی از تجهیزات کاربردی سرویس بهداشتی می باشد که نقش های مختلفی از قبیل حفظ و پوشش وسایل و تجهیز دکوراسیون سرویس بهداشتی را دارد.

کابینت روشویی

این مدل کابینت روشویی همانطور که از نامش پیداست از جدیدترین مدلهای کابینت روشویی می باشد .

دنیای مدرن امروزی ، زیبایی را در سادگی می بینند . پس بهتر است برای داشتن فضای زیبا و شیک تر از زرق و برقهای اضافی بپردازیم . پس برای داشتن کابینت روشویی مدرن بهتر است کابینت روشویی از جنس شیشه یا سرامیکه و PVC با طرحهای مربع یا مستطیل باشد.

 کابینت روشویی

کابینت روشویی مدل ساده

کابینت روشویی ساده هیچ طراحی و یا مدل خاصی ندارد مانند یک کابینت ساده که تنها برای پوشش لوله های تاسیساتی و ایجاد یک فضای ذخیره سازی وسایل به کار می رود.

کابینت روشویی

 

کابینت روشویی

در مجموعه افراساز با مشاوره گرفتن از پرسنل مجرب بهترین کابینت روشویی ، متناسب با فضای مورد نظرتان با  کیفیت متناسب بودجه تان قادر به  سفارش می باشید.