» اخبار » برای خرید یک روشویی مدرن چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم ؟+تصاویر

برای خرید یک روشویی مدرن چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم ؟+تصاویر

3877  تعداد بازدید  |  پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه 1400

یکی از المانهای مهم در سرویس بهداشتی ، روشویی می باشد که نقش بسیار مهمی در سرویس بهداشتی ها دارد .با پیشرفت تکنولوژی و دکوراسیون می توانیم از روشویی های مدرنی که در موردشان توضیح می دهیم ایده گرفته و روشویی مدرنی را داشته باشیم.

برای خرید یک روشویی مدرن چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم ؟+تصاویر

روشویی های مدرن دارای طراحی و متریال خاص و مقاوم می باشند در ضمن باید دارای ظرافت خاصی در طراحی داشته  باشند ، ایده های ظریف در سبکهای مینیمال بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. یکی  از مدل روشویی هایی که بسیار رایج و مورد استقبال همگان می باشد ، روشویی های کابینتی است که در مطالب دیگر در مورد آنها توضیح داده شده است. 

روشویی مدرن

انتخاب یک روشویی زیبا و مناسب باعث ایجاد جلوه خاصی در سرویسهای بهداشتی می شود .

در انتخاب روشویی به تنوع زیادی برمیخوریم . همین تنوع باعث می شود انتخاب یک روشویی برای ما سخت می شود .

انتخاب صحیح روشویی به فضای سرویس بهداشتی ما بستگی دارد . ضمن اینکه سلیقه افراد خانواده هم در این انتخاب بسیار مهم می باشد .

مهمترین معیاری که برای خرید روشویی ها باید در نظر بگیریم

  • فضای روشویی
  • اندازه محل قرارگیری روشویی
  • سبک دکوراسیون داخلی فضا

 روشویی مدرن

بنا به فضایی که می خواهیم روشویی را درآن قرار دهیم باید مدل مناسبی برای آن سرویس انتخاب کنیم . ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم اگر قرار است به طور مکرر کف ، فضای سرویس بهداشتی را شستشو کنیم بهترین گزینه  روشویی های دیواری می باشند در غیر اینصورت می توانیم از کابینتهای روشویی هم استفاده کنیم . بعد از این مورد محل قرار گیری روشویی را باید در نظر داشته باشیم که بتنوانیم انتخاب درستی در هنگام خرید داشه باشیم.

 

روشویی ها در چندین نوع موجود می باشند که عبارتند از:

  • روشویی روسنگی

                      -  Luminist
                       -  Galaline

  • روشویی نیمه رو سنگی
  • روشوی زیرسنگی
  • روشویی دیواری
  • روشویی ایستاده

روشویی روسنگی 

به روشویی گفته می شود که روشویی کاملا بالای سنگ کابینت قرار می گیرد . این مدل روشویی ها بسیار مناسب کابینتهای چوبی می باشند که باعث عدم ریزش آب به بیرون کاسه روشویی می شوند.

روشویی مدرن

این مدل روشوییها بسیار شکیل و زیبا می باشند و مناسب سرویسهای بهداشتی مستر و مدلهای مینمالی مورد استفاده قرار می گیرند.

روشویی مدرن

 روشویی LUMINIST 

مدل دیگری از روشویی های روسنگی که یگی از مدلهای لاکچری می باشد، مدل لومینت (Luminist|)است که این روشویی ها بسیار منحصر بفرد می باشند . از جنس رزین اپوکسی می باشند و به هیچ عنوان خط و خش بر نمی دارند.

روشویی Luminist گه از سری روشویی های نئورست می باشد ، دارای چراغهای led است که با گرم و سرد شدن آب تغییر رنگ می دهند. این مدل روشویی لومینت بسیار شیک و جذاب با طراحی های دایره و مربع ، مستطیل بسیار موردتوجه قرار گرفته اند .

روشویی مدرن

روشویی GALALINE

مدل دیگری از روشویی های روسنگی مدل Galaline می باشد . این مدل روشویی جز روشویی های مدرن و لاکچری می باشند که از ساختار اکریلیکی بسیار مقاوم و زیبا ساخته شده اند.

روشویی مدرن

روشویی زیرسنگی

در این مدل روشویی ، روشویی کاملا در زیر سنگ کابینت قرار می گیرد . یکی از ویژگیهای این نوع روشویی زیر سنگی این است که به هیچ عنوان شکاف و درز جهت نشت آب وجود ندارد . ضمن اینکه اگر آب یا هر مایع دیگری بر روی سنگ روشویی بریزد به راحتی قابل پاک شدن می باشد.

این مدل روشویی ، کاسه روشویی کاملا باید به سنگ کابینت متصل شود.

روشویی مدرن

با در نظر گرفتن تمامی موارد اصولی برای سرویس بهداشتی ، به دکوراسیون سرویس بهداشتی هم باید اهمیت داد و بنا به دکوراسیون موجود در همان فضا ، روشویی مورد نظر خود را انتخاب کیند.

روشویی نیمه روسنگی

در این مدل روشویی نیمی از کاسه روشویی بالای سنگ کابینت و نیمه بیشتر آن در زیر سنگ کابینت واقع می باشد .

این مدل روشویی به علت اینکه آب به بیرون از روشویی نمی ریزد به راحتی با هر نوع متریالی قابل ست کردن می باشد .

 روشویی مدرن

روشویی ایستاده یا پایه دار

یکی از مدلهای دیگر از روشویی ، روشویی پایه دار می باشد که از دیرباز مورد استقبال همه بوده ویکی از مدلهای ساده و کلاسیک روشویی می باشد و به راحتی به شیر و لوله های آن دسترسی دارید . ولی چون این مدل روشویی فاقد کابینت می باشد طراحی دکوراسیون را محدود می کند و برای نظافت فاصله بین پایه و دیوار مشکل ساز می باشد .

 روشویی مدرن

روشویی دیواری

این مدل روشویی به طور مستقیم به دیوار متصل می گردد . روشویی های دیواری چون فضای کمتری را اشغال می کنند بسیار مناسب سرویس بهداشتی کوچک می باشند.

 

روشویی مدرن

 

 

منظور از روشویی مدرن چیست؟

روشویی های مدرن از نظر طراحی ؛ متریال و کارکرد .... بسیار مدرن و خاص می باشند . در زیر به عواملی که یک روشویی را مدرن  می کند اشاره می کنیم :

  • طراحی زیبا و متنوع
  • ظرافت در طراحی
  • استحکام در طراحی
  • هماهنگی با سایر اجزای دکوراسیون

 

طراحی زیبا و متنوع

روشویی های کابینتی مدرن معمولا به دو صورت می باشند.

  • پایه دار
  • بدون پایه

 

پایه دار

روشویی های کابینتی پایه دار برای روشویی های مدرنی که در سبکهای مختلف طراحی می شوند استفاده می شود . در این مدل روشویی کابینتی می توانیم طراحی های مختلفی برای پایه ها و مدل روشویی و سنگهای انتخابی آنها داشته باشیم .

 روشویی مدرن

بدون پایه

روشویی کابینتی بدون پایه معمولا برای سبکهای کلاسیک استفاده می شود و از سنگهای روشویی هایی استفاده می کنیم که از وزن کمتری برخوردار هستند.

 روشویی مدرن

ظرافت در طراحی

معمولا در روشویی های کابینتی یک ظرافت خاصی در طراحی آنها بکار رفته است . ایده ها و طراحهای ظریفی که در سبک های کلاسیک و مینیمال بکار می رود بسیار مورد توجه و استقبال می باشد .

 

استحکام و طراحی

روشویی های مدرن کابینتی علاوه بر زیبایی در طراحی باید بسیار مستحکم و قوی باشد . پس باید در هنگام خرید روشویهای کابینتی توجه خاصی به نوع جنس کابینت و سنگ آن نمود که علاوه بر زیبایی به استحکام و ضدآب بودن آنها توجه باید کرد.

 

 

مزایای استفاده از روشویی کابینتی

روشویی کابینتی یکی از موارد بسیار چشمگیر در سرویس بهداشتی هر منزلی می باشد که امروزه علاوه بر کاربرد آن، به طراحی فضای سرویس بهداشتی هم کمک می کند.

بسیاری از خانم های خانه دار به دنبال یک پوشش مناسب برای مخفی کردن لوله های آب هستند که بوسیله این کابینتهای روشویی بسیار راحت به این خواسته کمک می کنیم . ضمن اینکه لوازم بهداشتی و وسایل شخصی مثل حوله ، مسواک ، صابون و... را می توانیم در این کابینتها قرار دهیم تا از هرگونه آلودگی به دور باشند.

 روشویی مدرن

نکات مهم در هنگام خرید کابینت روشویی

اولین مسئله ، بودجه ای است که شما برای این منظور در نظر گرفته اید و بنا به همان میزان انتخابتان را محدود می کنید تا دچار سردرگمی نشوید.

حتما به اندازه کابینت روشویی دقت کنید و فضای سرویس بهداشتی را در نظر داشته باشید که بعد از خرید به مشکل کمبود جا و برخورد درب یا کابینت روبرو نشوید.

جنس بکار رفته در کابینت روشویی بسیار مهم می باشد سعی کنید از جنسهای ضد آب استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب روشویها ، اهمیت سنگ بکار رفته در روی کابینت روشویی می باشد که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد . پس در انتخاب یک سنگ روشویی باید موارد زیررا در نظر داشته باشید.

  •  سنگ مورد استفاده در روشویی باید ضد باکتری باشد.
  • سنگ انتخابی حتما باید یک تکه و فاقد درز و بسیار مقاوم باشد.
  • سنگها بنا به مدل روشویی انتخاب می شوند.
  • در روشویی کابینتی سنگ مورد نظر حتما باید از نوع درجه یک و مرغوب انتخاب  شود .

 روشویی مدرن

در انتها یادآوری می کنم مجموعه افراساز یکی از نمایندگی های اصلی برند توتو می باشند که با مشاوره گرفتن از کادر مجرب افراساز می توانید یکی از مدرنترین و لاکچریترین روشویی های توتو را خریداری نمایید.

 

روشویی مدرن