» اخبار » انواع شیر های دیواری آشپزخانه جدید و لوکس + تصاویر

انواع شیر های دیواری آشپزخانه جدید و لوکس + تصاویر

6665  تعداد بازدید  |  یکشنبه 26 اردیبهشت ماه 1400

شیرهای دیواری پایه آن به صورت کامل بر روی دیوار نصب می گردد و فضای سینک ظرفشویی کاملا آزاد می باشد که به اختصار در مورد اینگونه شیرآلات و نحوه خرید کردن را برایتان توضیح خواهیم داد.

انواع شیر های دیواری آشپزخانه جدید و لوکس + تصاویر

انواع شیرهای دیواری آشپزخانه

همانطور که می دانید یکی از مکانهای بسیار مهم برای خانمها ، آشپزخانه منزلشان می باشد . در آشپزخانه ها سینک ظرفشویی و شیرآلات آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

شیرهای آشپزخانه معمولا بر اساس نیاز در شکلهای مختلفی طراحی شده است و اتصالات آنها با هم تفاوت دارند.

امروزه شیرآلات ظرفشویی در مدلهای زیر به بازار عرضه می شود:

  • شیر ظرفشویی روکابینتی
  • شیر ظرفشویی دیواری
  • شیر ظرفشویی سینک

در این مقاله فقط به شیرهای ظرفشویی دیواری و مواردی که باید در هنگام خرید به آنها دقت کنیم میپردازیم.

 شیرآلات ظرفشویی دیواری

شیرهای ظرفشویی دیواری

در این مدل شیرهای آب کاملا روی دیوار و بالای سینک ظرفشویی نصب می گردد . این مدل شیرهای ظرفشویی فضای آشپزخانه شما را بازتر می کند و زیبایی خاصی را به محیط آشپزخانه می دهد . یکی از عوامل مهمی که این مدل شیرهای دیواری را بیشتر در معرض توجه قرار می دهد این است که دیگر شاهد تجمع باکتری و آلودگیهای اطراف شیر ظرفشویی نمی باشید.

شیرآلات ظرفشویی دیواری

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید فاصله نصب شیر بر روی دیوار و سینک می باشد تا مطمین شوید آب کاملا داخل سینک ظرفشویی ریخته میشود و تسلط کامل برروی شیر داشته باشید.

شیرآلات دیواری بیشتر برای دکوراسیون کلاسیک بکار برده میشود . در شیرآلات دیواری معمولا دو اهرم جهت تنظیم آب سرد و گرم تعبیه می شود . یکی دیگر از مسائلی که باید مد نظر قرار دهیم  ، شیرآلات دیواری بیشتر در معرض  یخ زدگی قرار دارند. پس حتما در هنگام نصب باید عایق بندی لوله ها و اتصالات کاملا انجام پذیرید. یکی دیگر از موارد قابل توجه ارتفاع نصب شیرآلات ظرفشویی دیواری می باشد که در هنگام شستن ظروف و قابلمه ها به مشکل برخورید.

 شیرآلات ظرفشویی دیواری

جنس شیرآلات

از مهمترین مسائلی که حائز اهمیت می باشد جنس شیرآلات ظرفشویی دیواری می باشد . مرغوبترین جنس بدنه شیرآلات جنس برنجی می باشد که باعث عدم خوردگی و واکنش با آب شده و از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد و بهترین نوع آبکاری برای شیرآلات دیواری ظرفشویی ،آبکاری کروم می باشد که علاوه بر زیبایی و طول عمر همیشه براق و درخشان می باشد.

شیرآلات ظرفشویی دیواری

سهولت کاربرد

شیرآلات دیواری را بیشتر در خانه های قدیمی مشاهده کرده اید که به صورت دو اهرم پیچی مربوط به آب گرم و سرد تعبیه شده است . ولی امروزه به صورت اهرمی طراحی شده که دراین مدل شیرآلات دیواری اهرمی مخلوط کردن آب سرد و گرم تنظیم فشار و دمای آب تنها با یک اهرم که در روی پایه شیرمتصل به دیوار قراردارد به راحتی انجام پذیر می باشد .

شیرآلات ظرفشویی دیواری

شیرآلات اهرمی

یکی از پرکاربردترین شیرآلات مدل اهرمی آن می باشد . این نوع شیرآلات هم از نظر کارایی و هم از نظر بهداشتت جزء شیرآلات پر اهمیت می باشند . در شیرآلات اهرمی دیواری ظرفشوییها ، حتما فضایی که اهرم شیر باید بچرخد را در نظر داشته باشید ، تا اهرم به دیوار برخورد نکرده و مشکل ساز نشود. معمولا اهرمها به سمت چپ و راست می چرخند و فقط یک خروجی آب دارند .

شیرهای ظرفشویی دیواری عموما دارای علم بلند هستند که امکان شستشو بالخصوص بابت ظرفهای برزگ را راحتتر می کنند.

شیرآلات ظرفشویی دیواری

علم شیرآلات

شیرآلاتی دارای علم بلند می باشد که از نظر سینک ظرفشویی و اندازه سینک متفاوت می باشند. درهنگام خرید شیرآلات به ارتفاع شیر مربوطه توجه کنید تا اگر دربالای سینک ، کابینت موجود می باشد شیرآلات به آنها برخورد نکند. ضمنا اگر علم خیلی کوتاه باشد در هنگام شستشو ظروف به مشکل برمیخورید.

دو نوع علم موجود می باشد که در زیر به اختصار در مورد این دونوع توضیح خواهیم داد.

  •  علم ثابت 
  • علم متحرک

 

علم ثابت

این مدل شیرآلات کاملا در جای خود ثابت می باشند و سر دوش آنها قابلیت جابجایی ندارد

 شیرآلات ظرفشویی دیواری

علم متحرک

در این مدل شیرآلات، سردوش آنها قابلیت جابجایی دارند و نوعی از علمهای متحرک این امکان را فراهم میکند تا اطراف سینک را هم بتوانیم شستشو دهیم . اگر سینک ظرفشویی شما دو لنگه باشد بهترین انتخاب علم متحرک می باشد.

 شیرآلات ظرفشویی دیواری

 

 

شیرآلات از نظر مکانیزم

  • شیرتوپی
  • شیر کارتریجی
  • شیر فشاری

 

شیرآلات توپی

بهترین مدل شیرآلاتی که در آشپزخانه ها کاربرد دارد شیرهای توپی می باشند . این نوع شیرآلات بدون واشر می باشند و با یک اهرم کار می کنند و با همین اهرم تکی دمای آب را کنترل می کنند.

 

شیرآلات کارتریجی

شیرآلات کارتریجی به صورت تک اهرمی بر روی یک بدنه استوانه ای سوار شده اند . آب سرد و گرم در یک مخزن که به کارتریج معروف می باشد ترکیب می شود و با چرخش اهرم دما و فشار آب مورد نظر را تنظیم می کند . این مدل شیرآلات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

 شیرآلات ظرفشویی دیواری

شیرآلات فشاری

این مدل شیرآلات دارای واشر می باشند و جزء قدیمی ترین نوع شیرآلات ساختمانی می باشد . این گونه شیرآلات جزء ارزانترین مدلها می باشد و به علت وجود واشر در شیرآلات مذکور بیشتر باعث چکه آب می شوند.

 

پرلاتور یا آبفشان یا پودر کن

پرلاتور یک صفحه مشبک پلاستیکی یا فلزی می باشد که در انتهای آبریز شیرآلات متصل می شود و هنگامی که آب از این صفحه عبور می کند به تعداد رشته های باریک تقسیم می شود .

پرلاتورها در انواع مختلفی موجود هستند :

  • پرلاتور اسپری حبابی
  • پرلاتور لمینار
  • پرلاتور ضد رسوب
  • پرلاتور سکه ای
  • پرلاتوری کاهنده
  • پرلاتور اسپری سوزنی

 

پرلاتور اسپری حبابی

در این مدل آبفشان ، آب با هوا ترکیب شده و به صورت حبابهای کوچک خارج می گردد که همین امر باعث تشکیل حبابهای کوچکی در کنار هم می گردد و فشار آب را بالا می برد.

شیرآلات ظرفشویی دیواری

پرلاتور اسپری سوزنی

در این مدل پودرکن آب از تعداد زیادی شیار که در سر پرلاتور تشکیل شده عبور کرده و با هوا ترکیبت می شود که همین امر باعث فشار زیاد آب می گردد.

پرلاتور لمینار

در این مدل آب به طور مستقیم و بدون هوا بکار برده میشود . این مدل پودرکن بیشتر در جاهایی که آب بیشتری مورد احتیاج هست استفاده می گردد همانند مکانهای بهداشتی درمانی.

پرلاتور ضد رسوب

دراین مدل آبفشان از جنس سیلسکون استفاده می کنند که باعث مانع ورود رسوب به شیرآلات می گردد.

 

پرلاتور سکه ای

این مدل آبفشان به راحتی با دست باز و بسته می شود و یکی از مدلهایی می باشد که هم اکنون در بازار از برندهای مختلف قابل تهیه کردن است.

 

پرلاتور کاهنده

این نوع پرلاتور با مخلووط آب و هوا ، آب را به صورت پودر کرده که همین امر باعث مصرف آب کمتری می گردد.

 شیرآلات ظرفشویی دیواری

 

در انتها نکات مهم خرید شیرالات آشپزخانه را متذکر می شوم تا در هنگام خرید به اطلاع و دقت کافی خریدتان را انجام دهید.

  • باید در نظر داشته باشیم که شیرآلات مورد نظرشاوری باشد یا تنها یک علم ساده داشته باشد.
  • شیرآلات باید استاندارد باشد
  • ظاهر شیرآلات باید علاوه بر شیک و زیبا بودن با آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد .
  • نصب آنها آسان باشد
  • علم شیر آب باید متناسب با فضا و کاربرد آن از تناسب لازم برخوردار باشد
  • از آبکاری مناسب برخوردار باشد
  • مکانیزم شیرآلات را حتما جز الویتهای خود قرار دهید.
  • بنا به نیاز پرلاتور مناسب را انتخاب کنید.