» اخبار » انواع توالت فرنگی از نظر جنس و کیفیت + تصاویر

انواع توالت فرنگی از نظر جنس و کیفیت + تصاویر

941  تعداد بازدید  |  شنبه 25 دی ماه 1400

در هنگام خریدتوالت فرنگی باید مواردی را در نظر داشته باشید تا بتوانیم یک خرید ایده آل و بهینه داشته باشیم پس به اختصار مواردی که لازم می باشد اطلاع داشته باشید در زیر توضیح خواهیم داد.

انواع توالت فرنگی از نظر جنس و کیفیت + تصاویر

توالت فرنگی یکی از تجهیزات کاربردی سرویسهای بهداشتی است که بسیار به سلامتی و فرم بدنتان کمک می کند.

استفاده از توالت فرنگی برای کسانی که کمردرد ؛ پا درد و یا مشکلات دیگری دارند بسیار مناسب می باشد.

در هنگام خرید توالت فرنگی باید مواردی را در نظر داشته باشید که ما به اختصار در مورد آن  برای آشنایی شما توضیح خواهیم داد.

انواع توالت فرنگی از لحاظ نحوه نصب و شکل ظاهری

  • توالت فرنگی یک تکه
  • توالت فرنگی دو تکه
  • توالت فرنگی وال هنگ
  • توالت فرنگی دیواری یا فیس تو وال

تفاوت اصلی توالتهای فرنگی در ظاهر آنها می باشد که همین تفاوت ظاهری باعث می شود در نحوه نصب تاثیر بگذارد .

در توالتهای فرنگی یک تکه از یک قالب یکدست ساخته شده است و به صورتی که کاسه و مخزن توالت فرنگی به هم متصل می باشند . اینگونه توالتهای فرنگی از بهداشت و نظافت بالایی برخوردار می باشند به خاطر عدم وجود درز در جدارها نظافت آنها بسیار راحتتر می باشد .

توالت فرنگی

توالتهای فرنگی دو تکه همانند توالتهای فرنگی یک تکه می باشند با این تفاوت که از دو قالب مجزا تشکیل شده اند به صورتی که کاسه و مخزن کاملا مجزا از هم می باشند و به وسیله پیچ و مهره به هم متصل می گردند به همین خاطر احتیاج به نظافت بیشتری دارند ، چون در لابه لای درزها جرم و آشغال باقی می ماند.

توالت فرنگی

توالت فرنگی وال هنگ یکی از شیکترین و مدرنترین توالتهای فرنگی می باشد . توالت وال هنگ بر روی دیوار نصب می گردد و مخزن توالت در درون دیوار قرار می گیرد . برای نصب وال هنگ بر روی دیوار باید یک استراکچر مخصوص درون دیوار قرارگیرد که قابلیت تحمل وزن توالت فرنگی و وزن شخص را دارا باشد . توالتهای وال هنگ به علت اینکه پایه ندارند فضای کمتری اشغال می کند و نظافت آن بسیار آسان می باشد در توالت وال هنگ به علت اینکه مخزن درون دیوار قرار گرفته سر و صدای کمتری دارد و ارتفاع آن قابل تنظیم می باشد و مصرف آن بسیار کمتر میباشد.

توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی در مکانیزم تخلیه:

توالت فرنگی

یکی از نکات مهمی که در هنگام انتخاب توالت فرنگی باید به آن توجه کنید مکانیزم تخلیه آن می باشد که در زیر انواع مکانیزمهای تخلیه و سیستم آن را توضیح خواهیم داد :

  • سیستم تخلیه ابشاری یا ریزشی
  • سیستم تخلیه گردابی
  • سیستم تخلیه واترجت
  • سیستم تخلیه توربوجت یا سه شوتینگ

یکی از قدیمترین سیستم تخلیه ، تخلیه آبشاری یا ریزشی می باشد این مدل تخلیه بیشتر در توالتهای فرنگی دو تکه می باشد . بدین صورت که در لبه بالایی کاسه توالت فرنگی سوراخهایی وجود دارد که در هنگام تخلیه آب با فشار از مخزن به لبه کاسه توالت فرنگی وارد می شود و بعد با فشار زیاد ریزش پیدا خواهد کرد و بعد از شستشویی سطحی کاسه توالت از مخزن خروجی خارج می گردد.

از معایب تخلیه آبشاری صدای زیاد و مصرف زیاد آب می باشد .

توالت فرنگی

در سیستم تخلیه گردابی آب با فشار وارد کاسه توالت فرنگی می گردد و آب به صورت چرخشی همچون یک گرداب عمل کرده و محیط کاسه توالت را تمیز کرده و خارج می شود. در سیستم گردابی در عین تمیزی بهتر سرو صدای کمتری نیز خواهیم داشت .

توالت فرنگی

در سیستم تخلیه واترجت که آب از مخزن فلاش تانک وارد لبه کاسه توالت فرنگی می گردد، کاسه را شستشو می دهد و سپس آب از یک کانال به کاسه هدایت می شود و با فشار زیاد عمل تخلیه و شستشو انجام می گیرد.

سیستم تخلیه واترجت مصرف  آب کمتری را دارد در عین حال فشار بیشتری در هنگام تخلیه اعمال می کند.

توالت فرنگی

در سیستم تخلیه توربوجت یا سه شوتینگ همانند سیستم تخلیه واترجت می باشد با این تفاوت که در کانال تخلیه در بالای کاسه قراردارد و آب با فشار بیشتری تخلیه را انجام می دهد.

انواع توالت فرنگی از نظر ابعاد و آکس

  • ارتفاع توالت فرنگی
  • ابعاد توالت فرنگی
  • آکس توالت فرنگی

در هنگام انتخاب توالت فرنگی باید به محل نصب و کاربران آن توجه کنید که از نظر ارتفاع ، آکس و ابعاد مناسب استفاده شما باشد.

ارتفاع توالت فرنگی باید مناسب افرادی که از آن استفاده می کنند باشد گاهی باید به تناسب مشکلات جسمانی از قبیل کمردرد و زانو درد و یا افراد کهنسال یا کم توان ارتفاع بیشتری برای توالت فرنگی مورد نیازتان انتخاب کنید .

توالت فرنگی

ابعاد توالت فرنگی : همیشه در هنگام خرید توالت فرنگی به فضایی که قرار است توالت فرنگی در آنجا نصب گردد توجه کنید عرض یک توالت فرنگی به صورت استاندارد 50 سانتیمتر و طول آن بین 55 تا 75 سانتیمتر متغییر می باشد . پس باید ابعاد توالت فرنگی را در نظر داشته باشید.

چون فرمهای توالتهای فرنگی با هم متفاوت می باشد بعضی از توالتها بیضی ، مستطیل و دایره ای می باشند که هر کدام از این توالتها بنا به شکل ظاهری فضای مخصوص را اشغال می کنند.

توالت فرنگی

آکس توالت یکی دیگر از مسائلی می باشد که باید در هنگام خرید مورد توجه قرار دهیم ، فاصله لوله خروجی توالت فرنگی تا لبه پشتی توالت می باشد که به آن آکس می گویند اگر این اندازه با فضای سرویس بهداشتی شما همخوانی نداشته باشد در نصب توالت فرنگی به مشکل برخواهید خورد.

توالت فرنگی

توالت فرنگی

در نظر داشته باشید که آکس توالت فرنگی باید کمتر یا مساوی فضای نصب شما باشد.

انواع توالت فرنگی از نظر ظاهر و لعاب  

 یکی از مسائل بسیار مهم در انتخاب توالت فرنگی علاوه بر زیبایی ، دوام بدنه و لعاب آن می باشد . حتما سعی کنید توالت فرنگی مورد انتخابتان دارای لعاب مرغوب باشد تا کمتر در معرض کدرشدن و جرم قرار گیرد . هر چه  کاسه توالت فرنگی دارای لعاب مرغوبتری باشد از بهداشت بیشتری نیز برخوردار می گردد.

توالت فرنگی های توتو دارای لعاب نانو می باشند که باعث ایجاد سطحی کاملا صاف و یکدست می باشند و به هیچ عنوان فضولات و کثیفی در سطح آنها باقی نمی ماند و همیشه یک سطح یکسان و کاملا سفیدی خواهید داشت .

انواع توالت فرنگی از نظر دکمه فلاش

به دکمه تخلیه آب از فلاش تانک ، فلاش می گویند که معمولا در اشکال ظاهری متفاوتی موجود می باشند . بعضی از توالتهای فرنگی دارای 2 دکمه فلاش می باشند این دکمه ها قابلیت تخلیه دو حجم از آب را به صورت مجزا از هم می باشد که با این عملکرد میزان تخلیه آب کاملا به صرفه می باشد و از هدر رفتن آب جلوگیری بعمل می آورد .

توالت فرنگی  

انواع توالت فرنگی از نظر خودشور

توالتهای فرنگی معمولا ساده  می باشد ولی بعضی از توالتها دارای بیده یا خودشور می باشند ضمن اینکه توالتهای هوشمندی هم هستند که مجهز به خودشورهای اتوماتیک هستند به صورتی که با پاشیدن آب باعث شستشو و نظافت می شوند . البته در توالتهای معمولی هم این امکان را دارد که تبدیل به توالت خودشور گردد تنها با اضافه کردن یک درب واشلت دار  می توانید یک توالت فرنگی کامل و با تکنولوژی را داشته باشید.

توالت فرنگی                                 توالت فرنگی