» اخبار » انتخاب مناسب شیرآلات آشپزخانه + تصاویر

انتخاب مناسب شیرآلات آشپزخانه + تصاویر

659  تعداد بازدید  |  دوشنبه 23 خرداد ماه 1401

برای داشتن آشپزخانه به روز و مناسب سلیقه هر خانم خانه داری نیاز هست در مورد خرید شیرآلات آشپزخانه اطلاعاتی داشته باشید .

انتخاب مناسب شیرآلات آشپزخانه + تصاویر

امروز میخوایم در مورد شیرآلات آشپزخانه منزلتان و برای اینکه انتخاب بهتر و درستتری داشته باشیم صحبت کنیم.

در چیدمان آشپزخانه منازل شاید شیرآلات یکی از کم اهمیتترین وسیله بنظر برسد . در صورتی که انتخاب شیر آشپزخانه و ظاهر و عملکرد آنها نقش بسیار مهم و کاربردی دارند.

همانطور که می دانید هم اکنون با گزینه های بی شماری برای انتخاب شیرآلات در بازار روبرو هستیم . پس باید بنا به نیاز و کاربردهای متفاوتی که شیرآلات دارند انتخاب مناسبی داشته باشیم.

امروزه شیرآلات دارای امکانات بسیاری می باشند . برای سیستم آشپزخانه یک شیر بلند با اهرم تکی بسیار پرکاربردتر از بقیه شیرآلات می باشد .

شیرآلات آشپزخانه

شیرآب تک دسته دارای یک سبک کلاسیک می باشد و در عین حال عملکرد زیادی را نیز ارائه می دهد . بصورتی که دهانه شیرآب را می توانید به راحتی پایین بکشید تا به گوشه های سینک ظرفشویی برسد . معمولا این نوع شیرآلات نصب بسیار راحتی نیز دارد و تنها با یک  پایه بر روی سینک تک سوراخ نصب می گردد. البته در نظر داشته باشید اگر سینک شما سه سوراخ هم باشد باز امکان نصب اینگونه شیرآلات فراهم می باشد .

تعویض شیرآلات آشپزخانه یکی از راحتترین کارهای به روزرسانی آشپزخانه می باشد . بدون اینکه نیاز باشد هزینه زیادی را در نظر بگیرید به راحتی شیرآلات را می توانید تعویض کنید.

شیرهای تک دسته آشپزخانه دارای همه چیزهایی است که یک خانم خانه دار به آن برای راحت شستشو کردن نیاز دارد از جمله قوس بلند لوله شیر که به شما اجازه شستشوی راحتتر و بهتری را به شما می دهد . بنابراین می توانید تمام ظروف خود را به راحتی تمییز کنید. حتی بعد از پخت لازانیایی که پنیر پخته شده و چسبیده به ظرف را خواهید داشت.

شیرآلات آشپزخانه معمولا از جنس استیل ضدزنگ تشکیل شده اند و در دهانه آنها از تورهای مخصوص به کار برده می شود که باعث پاشش  بهترآب و قابلیت تنظیم مدلهای ریزش آب نیز می باشد .

شیرآلات آشپزخانه توتو همه در برابراثر انگشت و لکه آب مقاوم می باشد و هیچ لکی بر روی آنها باقی نمی ماند که به نظر کثیف برسد.

شیرآلات آشپزخانه

در هنگام خرید شیرآلات آشپزخانه موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • اندازه
  • سبک
  • امکانات

 

اندازه

شیرآشپزخانه مورد نظرتان را از نظر سایزبندی باید مناسب سینک ظرفشوییتان باشد . شیر مورد انتخابی نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد که باعث ایجاد جلوه نامتقارنی گردد. در نظر داشته باشید یک سینک ظرفشویی کوچک به همراه یک شیر بزرگ  چه جلوه ناهمگونی ایجاد می کند و در هنگام شستشوی ظروف باعث پخش آب به اطراف سینک می گردد و همینطور برعکس این مسئله شیرکوچک برای سینک بزرگ ، شستشویی سخت را به همراه خواهد داشت و آب به همه قسمتهایی که لازم باشد نمی رسد.

 شیرآلات آشپزخانه

سبک

هر خانه و خانم خانه داری یک سبک و دکوراسیون مربوط به آن را در خانه و حتی آشپزخانه خود بکار می برد. به همین خاطر دکوراسیون آشپزخانه شما باید به انتخاب شما در مورد شیرآلات آن نیز کمک کند. اگر آشپزخانه مدرنی دارید سعی کنید از شیرآلات مدرن و مناسب سبک آشپزخانه تان انتخاب کنید و یا اگر آشپزخانه شما کلاسیک می باشد انتخاب بسیار راحتتری برای شیرآلات خواهید داشت و تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه منزلتان ارائه میدهد.

شیرآلات آشپزخانه

 

امکانات

همه شیرآلات یکسان ساخته نمی شوند. برخی فناوری هوشمند را ارائه می دهند، برخی دارای دسته های دوگانه و برخی دارای ویژگی های کششی هستند. آنچه در یک شیر آب می خواهید به نحوه استفاده شما از آشپزخانه و تا حدودی اندازه سینک شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک سینک بزرگ دارید، ممکن است بخواهید یک شیر آب با قابلیت کشش به پایین یا اسپری جانبی در نظر بگیرید تا بتوانید سینک ظرفشویی  را به راحتی تمیز کنید.

 

سوالات متداول

چگونه باید شیر آشپزخانه را تمیز کنیم؟

یک راه ساده و ایمن برای تمیز کردن شیرآلات، نسبت 1 به 1 سرکه و آب را باهم مخلوط کنید و یک پارچه نرم را با محلول سرکه و آب آغشته کردن  و با آن شیرآلات را تمیز  و براق کنید .اگر لکه های آب در قسمتهایی همچون درزها و گوشه های مشاهده می کنید از یک مسواک نرم با همان محلول سرکه و آب استفاده کنید.

 

آیا می توانید شیر آشپزخانه را به تنهایی تعویض کنید یا لوله کش باید این کار را انجام دهد؟

نه تنها جایگزین کردن آن توسط خودتان ایمن نیست، بلکه ممکن است حتی قانونی نباشد. پس به یک لوله‌کش مجاز برای تعویض هر شیر آب نیاز داری. اگر دانش لوله کشی ندارید، به شدت توصیه می شود که برای تعویض شیر آشپزخانه یک لوله کش استخدام کنید.