» اخبار » نکاتی که باید در مورد کفشور بدانیم+عکس

نکاتی که باید در مورد کفشور بدانیم+عکس

308  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 19 بهمن ماه 1401

همانطور که می دانید کفشور یکی از نکاتی کلیدی و مهم هر خانه ای می باشد که باعث هدایت آب به داخل فاضلاب می گردد که این کفشورها دارای تنوع بسیاری نیز می باشند که به طور اختصار در مورد کارایی آنها صحبت خواهیم کرد.

نکاتی که باید در مورد کفشور بدانیم+عکس

کفشور یکنوع واسطه می باشد که میان کف ساختمان و لوله های فاضلاب تعبیه می شود  تا آب ناشی از شستشو و ... از طریق این کفشورها به لوله های فاضلاب انتقال پیدا می کند.

با تغییر تکنولوژی و پیشرفته شدن در زمینه کفشور هم به تنوع گوناگونی دست پیدا کرده ایم که هم دارای تنوع در جنس و رنگ نیز می باشد.

کفشور خطی

در قدیم تنها یک مدل کفشور داشتیم که به صورت مربعی یا دایره ای شکل در وسط مکان مورد نظرتان نصب می گردد و به همین علت مجبور می شویم از چهارطرف به سمت کفشور مورد نظر شیب را ایجاد کنیم تا بتوانیم آب را به سمت کفشور هدایت کنیم.

کفشورهای امروزی دارای اشکال زیر تولید می شوند :

  1. مریع شکل
  2. مستطیل شکل
  3. دایره ای شکل
  4. مثلثی شکل
کفشور خطی

کفشورهای مستطیلی شکل همان کفشورهای خطی می باشند که تنوع زیادی را دارا می باشند.

  • کفشورهای خطی سنگ خور
  • کفشورهای خطی کاشی خور
  • کفشورهای خطی استیل
  • کفشورهای خطی شیشه ای

همانطور که می دانید کفشور یکی از اقلام ضروری و واجب هر ساختمانی می باشد پس در هنگام بازسازی و یا ساخت منزلتان هستید باید به فکر تهیه کفشور موردنظرتان نیز باشید. چرا که انتخاب کفشور مناسب بسیار در فضای مورد نظر تاثیربسزایی دارد. پس باید در هنگام خرید کفشور به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • ابعاد و اندازه کفشور
  • طرح کفشور
  • انتخاب مناسب کفشور بنا به حجم آبی که قرار است از طریق دریچه آن تخلیه شود
  • جنس کفشور

 کفشور خطی

ابعاد و اندازه کفشور

هنگام تهیه کفشور برای منزل خودتان ، حتما به ابعاد و طراحیهای فضای مورد نظرتان توجه کنید . برای فضاهای بزرگ بهترین گزینه انتخاب کفشورهای خطی می باشد که علاوه بر اینکه به زیبایی محیط شما می افزاید به سرعت تخلیه آب نیز کمک می کند.

ضمنا در هنگام انتخاب کفشور حتما به نوع کفپوش منزلتان دقت کنید تا بتوانید یک  همخوانی مناسب ایجاد کنید و یک سطح کاملا یکسان و یکدستی را داشته باشید.

 

طرح کفشور

کفشورها دارای تنوع در شکل و ظاهر می باشد که به صورت خطی ؛ دایره ای ؛ مربعی و ... می باشد.

 

کفشورهای خطی نیز دارای انواع مختلف می باشند:

  • کفشور خطی استیل
  • کفشور خطی سنگخور
  • کفشور خطی کاشی خور

 

اگر تصمیم دارید فضای حمام و سرویستان کاملا یکسان و بی عیب باشد بهترین گزینه کفشورهای سنگ خور یا کاشی خور می باشد که بنا به سنگ یا سرامیکی که در کف سرویستان بکار رفته می توانید انتخاب مناسبتری داشته باشید.

 کفشور خطی

حجم آب تخلیه شونده

اگر در محیط مورد نظرتان حجم آبی که باید تخلیه شود زیاد می باشد بهترین گزینه انتخابی کفشورهای خطی می باشد که بنا به طول کفشور مقدار حجم بیشتری را از سطح به کانال کفشور انتقل می دهد و سریعتر کف محوطه خشک می شود.

 

جنس کفشور

معمولا کفشورها بنا به مکانی که نصب می شوند باید به همان تناسب جنس مناسبی برایشان در نظر بگیریم اگر در محیطهای باز مثل حیاط یا پارکینگ قصد نصب دارید و کفشورها دائما در معرض تابش خورشید قراردارند بهتر است از کفشورهای پلاستیکی استفاده نکنید چون به سرعت از بین می روند. و اگر تصمیم دارید در مکانی که دارای حجمی از شن و ماسه و یا زباله است کفشور نصب کنید حتما از کفشورهای نوع پارکینگی استفاده کنید.